Vegan iFokus

Vegan

Etikettklotterplanket
Läst 4019 ggr
Ians
0

Snacktråd vecka 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp då var vi inne i Februari!

Dagarna har blivit ännu lite ljusare och här börjar den värsta vintern regna bort…idag är det 2.8 plus på utsidan…men än dröjer jag mig kvar vid mitt kaffe och har just ätit en frukost/lunch Falafel….. mums Tungan ute

passade på att få i mig dagens vitlöks ranson på samma gång…..det passar bra med falafeln.

Hoppas ni får en underbar vecka mina vänner ….en stor kram till Er alla

Emel
0

I Malmö har det varit ''jättevarmt'' idag, hela 3,5 grader! Superskönt att ta en promenad med hundarna på morgonenGlad

Har varit på en föreläsning om djurskydd och en om odlat kött idag! Två mycket bra föreläsningar faktiskt. Dock så satt det några puckon bakom mig som jag hade lust att smälla till, dom hade så sjukt onödiga kommentarer…

Ha det gott!

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Ians
0

#1 Odlat kött?

Emel
0

Ja, tydligen :) Det har varit uppe här på sajten innan; Konstgjort kött?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Pehpsii
0

Och jag har stått och bakat en massa mini-cupcakes som vi (Djurrättsalliansen) ska bjuda till intresserade på hälsningsgillet i Lund imorgon. Sen ska jag på seminarium och sen tar jag helg minsann (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Ians
0

#4 ja det gör du rätt i Pehpsii Skrattande

#3 Jag såg det då oxå…men fy vad läskigt. Men du som varit på en föreläsning om det….kändes det lika spoky som att läsa om det? Odla kött!?

[TrevorS]
0

Läste någon artikel om en kille som hade brännskador över hela kroppen, de tog några celler från honom och odlade en ny hud som de kunde byta ut, var väl mest ansiktet de fixade till då.

Emel
0

#5 nja, det är inte så farligt Flört Tycker att det är rätt intressant! Det var en Ludvig Lindström (vegan) som pratade om det, han är duktig!

Ians
0

#7 hur tänker man som Vegan då? Är det ok att äta odlat kött…..för inga djur dödas….?

Eller är man Vegan för hälsan o dissar det köttet oxå? Det är ju trots allt kött…..inga grönsaker de odlar fram!Obestämd

Emel
0

#8 Ingen aning :S Jag vet inte om jag hade ätit det.. Men man vet ju aldrig!

Det med att inga djur dödas gör ju det mer lockande att äta det iallafall Tungan ute

Pehpsii
0

Fördelen med det odlade köttet är väl isåfall att det är fritt från all antibiotika och annat skräp de stoppar i kossorna och grisarna. Ur hälsosynpunkt menar jag. Jag klarar mig väldigt bra utan att äta konstgjort kött iaf. Får alltid lite rysningar av genmanipulerade grejer

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Ians
0

Jag tror att när människor skall leka skapare så går det åt skogen med det mesta….

Själv äter jag inte kött av hälsoskäl så jag finner ingen anledning att äta konstgjorda varianter heller…..

Men är mycket skeptisk till att äta sådant…någon form av kemikalier måste de väll dessutom använda i processen för att få cellerna att göra som de vill….Obestämd

Inlägget är låst för nya kommentarer