Bra hemsida
http://www.vegkokboken.com/index.html
På denna adress kommer du till Inga-Britta Sundqvist hemsida. Hon har skrivit den bästa vegetariska kokbok som finns på svenska. Där finns gott om recept och mycken information om matlagning och råvaror mm. Rekommenderas!
mmmmm….tack! sighni 
Den har jag länkat till innan, den är även kallad "Veggobibeln" om ni minns denna tråd? 

#2 Jag minns inte.
Den tål att upprepas.
Absolut inget fel m upprepningar av en så bra sida! 
Det är ju den Vegetariska Kokboken som är en legend. 

#5 Ja den är verkligen bra. Alla borde ha den!
Måste dock erkänna att jag gillar den tidiga versionen än den nya trots att det är finare bilder i den nya. Jag har efterlyst den äldre boken också (äger den nya). 
Om det är Vegetariska rutiga kokboken av Inga-Britta Sundqvist ni menar så har jag 1987-års upplaga av denna. Är det något särskilt recept ni skulle vilja veta ur den så säg bara till. 
/Désirée
#8. Det är en tidig upplaga som är jag ute efter finns några annorlunda recept och fakta i den som jag skulle vilja ha, fast hela boken hade varit toppen, väntar på att den ska komma in i en bok-affär som säljer begagnat de brukar få in den väldigt ofta.

#9 Sök på bokbörsen eller antikvariat.net. Det brukar lyckas.

#9 Är det stor skillnad mellan upplagorna? Jag har båda men har inte kollat detta.
De har redan fått in två stycken på antikvariatet här inne i stan så jag tänkte köpa den sedan när jag får pengar om jag har råd (kostar inte många kronor ca 35 kr). Det är lite olika recept beroende på vilken upplaga det är, jag kan inte på rak arm komma på några just nu men vet att det var tre jag reagerade på som inte fanns med som jag gärna hade haft i den nya.
Träningen är omskriven rätt rejält den tidigare står det om studsmattan det gör det inte i den senare.

#12 OK. Då vet jag det.
är det lakto-ovo veg eller vegetarisk/veganska recept? :p
#14. Det är vegetarisk kokbok men står recept som man kan ersätta ägg, mjölk och även hur man gör vegansk mozzarella och liknande, skulle något inte stå kan du kika in på ersättningsprodukter under artiklar på den här sidan. 
#15 okej ja så kan man ju alltid göra. wow vegansk mozzarella?! :O åhh mums! haha
Det är väldigt lätt att göra.
Har jag gjort långt innan jag läste det i boken.