Vegankollektiv i Göteborg
Jag är studerande i Göteborg för tillfället och jag bor hos en släkting. Det vill jag inte göra allt för länge men jag tänkte att det kunde vara en bra början. Jag flyttade hit för drygt en vecka sedan.
När jag känner att jag är redo att flytta ut är mitt förstaval ett vegankollektiv. Det finns många anledningar till varför men de två viktigaste är att jag vill bli Vegan på riktigt och få hjälp att hålla mig till rätt mat och få hjälp med en hel del andra saker rörande veganismen och det vore himla skönt att omringa sig med likasinnade. Den andra anledningen är att jag inte trivs med att bo själv.
Så min fråga är om någon här känner till något vegankollektiv i Göteborg?
[bevakar]

Jag har ett par vänner som bor i ett kollektiv med 2 veganer och en Vegetarian och en blandkostare (men de äter bara veg hemma). Kan plinga dem och se om de har något rum ledig eller om de vet några vänner som kan ha det
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Det skulle vara underbart! :)

De hade ingen plats just nu, de hade tilloch med fått in 2 flickvänner så det var allmänt trångt hos dem. Men de skulle höra sig för lovade de
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Jag är på om du vill starta upp ett vegankollektiv! Kommer flytta i mitten av sommaren, men… :O

#4 Helt fantastiskt :)
#5 Jag är fett pepp på den idén! Dock är det kanske inte så smart om du ändå ska flytta :P

oj, flytta till Göteborg menade jag egentligen :)

#7 Jaha, men då är det ju rätt lagom annars! Till sommaren kan jag definitivt tänka mig att flytta. Då har jag hunnit lära känna staden och tröttnat ordentligt på farfar :P Vi borde verkligen diskutera detta :D

Haha! Men farföräldrar är annars extremt skickliga på service och gödning :) Ja, det tycker jag absolut! Vi får helt enkelt höras av :P

Jo, du har så rätt ^^ Haha!
Ja, det måste vi. Jag skickar mitt nummer i ett pm, så kan vi ju höras när saker och ting börjar bli aktuellt :)
Jag vill också flytta till vegankollektiv lär dock dröja några månader tills jag kan har råd.
Jag har lite funderingar på att plugga foto i göteborg till hösten..vet ju inte om man kommer in men..
bra att veta att det finns andra veganer i staden..
putt