Vegan iFokus

Vegan

Etikettloppis
Läst 1019 ggr
VeganGeek
2011-04-13 12:09
0

Sjukhusmat

Jag har idag haft tillfälle att jämföra den Veganska sjukhusmaten med den "standardiserade" igen och kan ännu en gång konstatera att min mat är mycket bättre. Den ser mycket fräshare ut. Den är helt klart genomtänkt med salladstallrik med bönor och frukt förutom själva huvudrätten. Standardkosten är helt enkelt vanlig storköksmat som enligt min bonussyster är helt ok men inte mer. Någon i köket har helt klart Stenkoll på det hela och att det görs i mindre kvaniteter skadar knappast heller. Någon annan som har erfarenhet av äta veganskt i storkökstappning? Hur smakade den och hur såg den ut i jämförelse med standardkosten?

Sagolika
2011-04-13 18:05
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag fick nån sorts morotsstuvning och sallad (grönsaker) och lite frukt. Smakade inte illa alls. De frågade dessutom om det skulle vara veganskt eller vegetariskt. Jag minns inte vad de andra fick, men har också uppfattningen att det var av vanlig storköksvariant. Detta var på Helsingborgs lasarett.

VeganGeek
2011-04-14 15:13
0

Just det glömde jag att nämna. Det var på Nyköpings lasarett.

I alla fall min bonussyster som också var där både den här gången och vid tidigare längre tillfällen. Hon är omni så vi jämförde helt enkelt vad vi serverats.

Ians
2011-04-17 13:08
0

Gu vad roligt att det blev positivt för er med Vegan mat på sjukhuset. Annars brukar all extra mat bli lite hipp som happ!

Då är det ju etra kul när någon har tänkt till ordentligt!

Någon annan som har erfarenhet av Vegansk sjukhusmat?