Vegan iFokus

Vegan

Etikettloppis
Läst 913 ggr
ladymiss
0

varför är man vegan?

Är vegetarian… lite insatt i ämnet men jag undrar just varför man väljer att bli Vegan? varför blev du Vegan? Ni får gärna länka massa fakta…sånt tycker jag bara är väldigt intressant;)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Inhabitat
0

Jag är nybliven Vegan och valde att bli det av etiska och hälso skäl.
Känner att jag mår underbart av kosten och att jag gör djuren en tjänst :)

ladymiss
0

okej :) på vilket sätt känns de bra för djuren?

[TrevorS]
0
ladymiss
0

#3 jo jag fattar att det är kärlen men vad är lixom kärlen bakom det? Lixom varför är det ETISKT motiverat? VARFÖR är just att vara Vegan bra för hälsan, lixom dom där bakomliggande kärlen. Jag förstår om man väljer att vara Vegetarian men vad är dom mer bakomliggande orsakerna till varför man blir Vegan? Jag förstår av "etiska kärl" men vilka etiska kärl är det? "av hälsokärl" ja men på vilket sätt har det positiva effekter på hälsan…? etc etc.. :P

ladymiss
0

jaha nu kan ja se tråden :)

[TrevorS]
0

För mig är det inget annat än allergi som fick mig att bli Vegan. Många upplever att de blir piggare och mår bättre att utesluta många produkter. Känner många som är vegetarianer som valt bort mejeriprodukter då de blir dåliga i magen eller oroliga i magen samt ägg då de blir röta i magen.

ladymiss
0

ok :)

[SMF193 Sagan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag blev Vegan främst därför att jag inte vill stötta slaktindustrin eller mjölk/ägg produktionen. Fruktansvärt plågsamt för djuren och jag anser vi har lika värde. Djur har ju känslor och tankar precis som vi och samma rätt till livet.

Jag känner också att jag gör en riktigt bra och viktig insats för miljön genom att vara Vegan.

Att man mår bättre är ett bonus man får på köpet :)

Jag började som Vegetarian i många år, men tyckte inte det räckte hela vägen. Varför ska jag äta ägg eller ost när jag vet lidandet bakom? Det finns ju bra alternativ som är mycket godare och hälsosammare ;)