Letar recept "röda biffen"
Jag letar efter ett recept på rödbetsbiffar som jag sett på bovetemjölspaket, jag tror att det heter "röda biffen" och innehåller (såklart) rödbetor och bovetemjöl. Är det någon som känner igen det receptet?
Jag kommer ihåg att paketet var gult om det kan vara en ledtråd…
Kollat på Risenta, som har gult paket, men jag kan inte hitta på deras hemsida.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo, det var nog Risenta, men de har bytt förpackning sedan jag köpte deras produkter sist. Tack för hjälpen ändå.
Kolla på deras hemsida som jag länkade till, de ska ha alla sina recept där som även finns på paketen eller funnits. Dock fungerar inte sökmotorn så man får gå igenom dem manuelt.
Nu har jag hittat receptet!
Det fanns på Vegan.nu, gamla receptsamlingen om någon är interesserad. Jag ska testa att göra litet olika varianter av det.
Är det någon som har förslag på smaksättningar? Funderar på muskot eller kanske buljongtärning…
Föredrar att ha riven buljongtärning i det mesta eller buljongfond. Annars något jag gillar att ha i biffar kanel! Låter fel men är gott.
Du får gärna länka.
Nu kommer jag inte åt recepten på Vegan.nu, den sidan krånglar ofta. Men jag kan lägga upp receptet här.
Måste man skriva någon slags källhänvisning när man lägger upp andras recept?
Jag är ju litet osäker på var receptet kommer ifrån egentligen.
Och ja. Kanel låter helkoko men spännande…
http://classic-web.archive.org/web/20070525020632/www.vegan.nu/recipes/index.php?recipe=270
Nu kommer jag in på sidan. hoppas att länken funkar.