Bästa/godaste "margarinet"?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har aldrig haft smörgåsmargarin hemma,
men får besök i veckan och tänkte köpa hem.
Har kollat på ica, willys och coop vid tillfällen. Där fanns flera mjöljfria varianter. Men carlshams hade palmolja i ingredienserna och även becel fanns som vegetabiliskt alternativ, men det kändes så "oäkta".
Vad har ni för "smör" på mackan? Finns det ngt som är ok?
tack på förhand!

Eldorado vegetabiliskt lättmargarin och Carlsham verkar vara Vegan (också utan tillsatt animaliskt D-vitamin), men som sagt innehåller iaf det sista palmolja.
Så kom gärna med fler tips eller recensioner av hur de smakar!
Står lite p åersättningsprodukter. Nu använder jag vanligt margarin (som ä från växtriket).
Är margarinet för hårt brukar jag tärna och mixa ner olja och lite salt
Jag använder inte margarin utan rent kokosfett/olja du kan köpa Kung Markattas eller René Voltaires på nästan alla butiker :) ett tips är att inte förvara det i kylen utan i en sval eller i ett skafferi.

Precis - det är det jag använder. Och egna "mandelsmör" mm.
Det var det att jag skulle få övernattare som inte uppskattar sånt, så jag köpte hem margarin på låda. Galet lång hållbarhet - så det får väl stå här, om jag får fler besökare - även om det känns alltför "plastlikt" för mig.
#3. Rent kokosfett har jag aldrig haft på smörgås. Jag har börjat använda när jag gör grädde "Extra Creamy Coconut Milk" med en liten kock med mössa uppe i hörnet på litet tetrapack. Den är billig och när den står i kylen blir fettet hårt och det är så lite vätska i så den är perfekt när man ska göra krämer. Är också vegansk. 
#4. Hur gör du mandelsmör? De få recept jag har sett är det blötlagda mandlar och dadlar som mixas. Har testat och gillade inte det.

´gillar du inte!?! det är ju bara SÅÅÅ gott! men jag är tokig i nötter & frön (och saker som är fett ;-)) överlag.
Jag brukar rosta mina mandlar först och sedan mixa dem med havssalt. Ibland kan man behöva lite droppar för att få schysst konsistens :)
#6. Blir det inte mer en röra än smör/margarin-aktigt?
Nötter älskar jag annars.
Själv är jag mycket förtjust i Sesam pasta Eller Tahini som det kallas också…funkar bra som både pålägg och "smörjmedel".
Har prövat Alprosoyas lätt margarin…men det var nog något bland det minst smakfulla jag ätit….så de pengarna sparar jag gärna.
#8. Såg Alpro hade rabatt, kostade inte många kronor, jo de är lite smaklösa, skulle behövt salt i så hade jag varit nöjd. Typ havssalt eller liknande.
Men kan man tänka värkligen olika bön och nötmixar för smörersättning?