Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 3131 ggr
[TrevorS]
2011-06-10 12:38
0

Oil Pulling?!

Det låter kanske inte som något man skulle vilja göra varje dag men det finns de som gör detta.

Vad är då "oil pulling" kanske ni frågar?

Det påstås att vi har en massor av gifter i kroppen och genom denna metod får man ut dessa gifter, samt får friskare tänder och även bli frisk av olika sjukdommar som är gift-relaterade samt bättre munhygien.

Finns två alternativ, den oljan som ger bäst resultat är sesamolja, på andra plats kommer olivolja.

Man mäter upp 1 msk olja och silar mellan tänderna i 20 minuter.

Anterrabae
2011-06-11 20:16
0

Vi har gjort det förut, funderat på att börja igen. Solrosolja är super, den reagerar lätt i munnen och solros är super på tungmetaller och andra gifter.

Jag tycker att det är farsinerande hur illa oljan smakar efter en stund, man känner att det är massa skräp i den.. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
2011-06-11 20:49
0

Solrosolja var något nytt. Kanske borde testa. Skrattande

Anterrabae
2011-06-11 21:00
0

Solros är ju en olja som kroppen lätt tar till sig och reagerar med. Flört den är bra om man gör egen massageolja eller badolja och sånt.

//Ida

[pharfignewton]
2011-06-16 22:30
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

20 minuter låter jobbigt!Skrattande

Kan det helt ersätta tandborstning, mellanrumstandborstar och tandtråd?

Jag har alltid haft problem med tänder och tandkött så jag är nyfiken, men har inte läst så mycket om det.

Anterrabae
2011-06-16 23:25
0

Det ersätter tyvärr inte tandborstning och tandtråd och sånt, men däremot avgiftar man kroppen innifrån genom munslemhinnorna. Ungefär som osmos.. Flört Däremot blir man mer motiverad att vara noga med tandborstning och sånt när man gör det här, för det smakar ganska illa…

Man ska hålla på tills oljan är lika lättflytande som vatten och alldeles vit. Testa vet jag, liten stund är bättre än ingen stund.

//Ida

[TrevorS]
2011-06-16 23:35
0

Kan ju säga att jag höll på att spy när jag testade. Usch va äckligt med olja, dock vart det inte så farligt efter någon minut men första var inte så gott med bara olja i munnen. Men va pigg man blev efteråt, eller så är det en inbildning?

Jovisst jag borstade tänderna som en dåre efteråt.