Vegan iFokus

Vegan

Etikett: loppis
Läst 909 ggr
[TrevorS]
0

Dåligt med erbjudande för oss?

Bara jag som tycker ICA, COOP, Lidl å Netto har dåligt utbud när det gäller extraerbjudande för oss veganer?

Tror jag sett någon enstaka gång reklam på något jag faktiskt kan äta som varit på extraerbjudande på kortet. Annars är det, grädde, gräddtårta, köttbullar, baccon, ägg, kakor (med animalier i sig) och liknande. Varit veggoburgare en gång och jag blev nästan chockad, och knäckebröd men det har bara hänt någon gång.

Lucy Hardwicke
0

De har säkert dåligt utbud, är inte Vegan utan Vegetarian. Vad äter du som Vegan? Visst undviker du alla mjölkprodukter och allt som kommer från djur över huvudtaget?

Jag kan tipsa om Ro Food, men det kanske du redan vet om? ϡ

[TrevorS]
0

Jag undviker allt animaliskt, precis.

Vad är Ro Food? Aldrig hört tals om det tidigare faktiskt.

Lucy Hardwicke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mor är bra på Ro Food som också kallas Levande föda, det är groddar och sådana saker man själv kan fixa, det är super nyttigt och du håller dig ung längre, du föråldras långsammare med andra ord.

Jag är pollenallargiker tyvärr och det gör att jag inte kan äta groddar och just dem nyttigheterna. Men jag har smakat det innan jag visste att jag var allargisk och det var gått. Ska säkert finnas massor om det på internet, jag tycker du ska kika på det, kan ju vara något bra för den som tycker det är dåligt ubud i affärerna! ヅ

Jag lever just nu på en underlig grönsaks diet. Jag äter bara riven Zucchini som smakar som pasta tillsammans med svarta/röda bönor, fetaost, soltorkade tomater, vitkål och joniserat kranvatten. Lite Herbamare och det smakar som pasta med fräscha grönsaker och bönor! Jag är en typisk kryddare.

[TrevorS]
0

Har alltid groddar hemma som jag själv groddar som jag äter istället för sallad.

Jag har också pollenallergi, men jag har aldrig haft problem med groddar.

När du skrev Ro Food, du menar Rawfood/råkost? Du syftade inte på en billig affär?

Lucy Hardwicke
0

Förlåt jag har dyslexi. Jag var där med osäker på stavningen, klantigt av mig.

Schysst att du groddar. En billig affär, jag vet inte, jag syftade bara på att tipsa dig om något jag tyckte kanske kunde vara bra…

[TrevorS]
0

Ingen fara, jag fattade nu vad du menade. Skrattande

Jag brukar äta rawfoodkost en vecka varje månad. Du får gärna posta fler rawfood-recept om du har, vi har tyvärr inte så många postade, jag har postat några recept under fliken "recept (rawfood)" bland annat på zuchinipasta och rawfoodsfärs. Tungan ute

Lucy Hardwicke
0

Tummen UPP! Ska se om jag kan hitta några fler recept så postar jag dem under "Recept Rawfood" fliken. ღ

[TrevorS]
0

Toppen. Gärna bild också om du har. Skrattande

Lucy Hardwicke
0

Haha, men om du vill ha det så fint så får du vänta tills i morgon för då äter jag middag! Kan passa på att laga mat & fota samtidigt eller något. ت

[TrevorS]
0

Det får du gärna göra. Skrattande

[VirreVojj]
0

Prisextra och lidl har i alla fall haft specialpris på soja- och havrebaserade produkter vid ett flertal tillfällen senaste året. Åtminstone här i huvudstaden. =)

[TrevorS]
0

Här där jag bor har de dåligt med havre och sojaprodukter. Samma med Netto, dock har de tagit in sojamjölk men 29 kr för 2 stycken när de kostar 9-12 kr st på Hemköp så handlar vi inte där. De har lite skumma priser.

Anterrabae
0

ica-butikerna häromkring har erbjudande på soya och havreprodukter (flytande) då och då, burkar vara något i veckan..Denna veckan hade de även specialpris på veggoburgare och soyakorv och sånt. Har inte kollat närmare, men jag reagerade eftersom det inte är ofta det händer Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade