Vegan iFokus

Vegan

Etiketter: receptvarmrätt
Läst 8544 ggr
Anterrabae
0

Yoghurt på kokosmjölk

hittade jag, eller rättare fick jag tips om med hänvisning till dennan länk.

http://cindalouskitchenblues.blogspot.com/2008/04/coconut-milk-yogurt-at-last-dairy-free.html

Någon som provat yoghurt på kokosmjölk? Den måste ju bli superkrämig och god, med tanke på den "inbyggda" fetthalten.. Lite som turkisk/grekisk/rysk/meze.. ja ni vet de där 10%-arna.. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
0

Jag har aldrig testat har en kompis som åt detta dagligen i mängder. Han gick upp så mycket i vikt så jag har inte vågat.

Anterrabae
0

men det måste ju även bero på hur mycket man äter och framförallt vad man äter till!

Har aldrig gått upp på kokosmjölk Flört

//Ida

[TrevorS]
0

Jag har överkonsumerat, jag har dock smakat, var faktiskt helt okey men tyckte smaken var söt, men kanske var tillsatt florsocker eller vaniljsocker det vet jag ju inte. Men vet inte hur man ska göra om man har den i kylen lär den väl bli hård?

Tål du kokodmjölk föresten?

Jag får se om jag vågar mig på dett här, är lite rädd för kokosgrädde när jag ätit det så mycket på senaste (har förbrukat 20 liter på 3 veckor) köpte 1 liters med kokosgrädde som egentligen är till kinaresturanger de kostade bara några 12 kr (vilket oftast 400 g kostar) så jag hade det i allt, stek i, hade i färs, bakade på, brödvätska, kakor, dipp….ja du förstår. Oskyldig

Anterrabae
0

LOL ja då kan jag se att det kan bli lite mycket Glad

Ja, jag tål kokos. Det gör hela familjen utan lillan… hon är å andra sidan riktigt känslig. Rynkar på näsan Stora tösen tål, men jag har för mig att hon inte gycker om kokos. Så det blir inte några stora mängder som kommer gå här. Kunde vara bra att varva med. Jag tror att jag kommer tycka bäst om den. Då jag älskar kokos.. Glad

//Ida

[TrevorS]
0

Tänkte en grej, vissa kan tåla om man kokar kokosgrädden på medeltemperatur nästan låg i 1 timme under lock, dock måste man röra om rätt ofta. Men vet inte om det hjälper, beror ju lite på vad man inte tål.

Dock har jag sett kokosmjölk (någon light) som faktiskt inte innehöll någon kokos allt. Tror den heter Kokoslight eller om det var Kokosdelight(?) Fast den går nog inte att göra soyghurt på då den är blaskig. Köpte av misstag en gång.

Anterrabae
0

oh, läskigt med kokosmjölk utan kokos Tungan ute Gillar icas asia och kung markatta bäst.. de smakar godast. Sen har jag köpt en storpack i en arabisk butik på hissingen förr.. 1l-förp. den var oxå god..

Jag vet inte vad det är hon reagerar på, men enligt immuntesterna jag gjorde så reagerar hon både med igA, alltså i tarmarna som en glutenintolerant gör om man får i sig gluten. Och med IgG dvs inne i blodet/vävnaderna.. och hon har stora reaktioner på det, så jag gissar att det är ALLT i kokosen… utom möjligtvis oljan då den är proteinfri.

//Ida