vegan tatuerare
Har länge gått o funderat på ett antal tatueringar jag skulle vilja prüda mig med. Däremot verkar det som utbudet på tatuerare som använder veganskt material obefintligt.
Har någon ett tips ang tatuerare?
[OT frågor får ni googla efter]
Det finns väl bara 2 sorters av varje färg sedan så blandar de alltid för att få fram vissa färger vill de ha rosa blandar de rött med vitt.
Om jag skulle tatuera skulle jag välja svart, jag ska faktiskt tatuera mig snart på magen här i närheten i Göteborg.
Det är bra om du kan kolla upp vilka färger de använder och säger att du inte vill ha animalier in i huden och söka lite google, det kan jag rekomendera.
Var vill du tatuera dig? =)
Jag tänkte mer att pigment, carrier:n kan innehålla nedmalda ben, karminlöss, glycerin från animaliskt fett osv.
Tänkte mest om någon visste; annars får jag åter igen bege mig ut o fråga.
Jag har tänkt på ett solhjul med en kungsörn vilandes runtom; placerad på axel eller bröst.
Sedan diggar jag Laibach's märke; placerad på underarm.
Sedan texten "vegan"; placerad nacken :)
Jag vet inte jag brukar inte tänka på det när det gäller tatueringar, däremot har jag läst på den svarta förpackningen och hittade inte något animaliskt i den i alla fall.
Däremot kan jag tänka mig rött kan innehålla något i så fall, jag gjorde det för många år sedan.
Okej, det är bra att veta :) Ska kolla lite mer hos lokala tatuerare.
Jag har ställt en fråga så vi får se om jag får något svar från bodyart här i fokus, så återkommer jag när jag får något bra svar. =)
Bra att du ställer frågan här det är vanliga saker man inte tänker på. =)
Hur gick det med det här? kom ni fram till något :)?
You haven't lived until you've found something worth dying for
Den svarta är oftast vegansk man kan fråga det stället man ska tatuera sig hos och fråga vad färgernas märke är och söka upp på internet eller ställa fråga till det företaget som gör deras produkter.