Kaffedryck med hela bönor
Idag testade jag att göra kaffedryck på hela kaffebönor och sojabönor, sojamjölksmaskinen. Eftersom jag inte gillar att behöva slänga så bakade jag småkakor på kaffe-okaran (en del av den). Recept kommer senare om någon önskar. Försöker förresten alltid hitta användningsområden för all okara.
wow! blev soyakaffet gott? Och kakorna? 
Det var en jättebra ide, jag har allt tänkt tanken att göra kaffedrinkar i soyamjölksmaskinen, men inte kommit så långt att jag faktiskt testat..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det blev jättegott. Pysslade lite och försökte få till ett par recept också. Eftersom det var första gången jag gjorde båda så kanske man behöver justera lite efter hand. Här är i alla fall länkar till bilder och recepten:
Namnet tisdagskakor kommer av att vi försöker få fram olika kakor gjorda på olika typer av okara, en för varje dag i veckan. Vi har som du märker inte hunnit så långt
.
Oops, råkade få två inlägg när det blev långsamt. Redigerade bort det dubbla 
Det låter jättegott, och ska absolut provas så fort jag får tillfälle och tummen ur. 
//Ida
Låter gott man ska kunna göra kaffe på hela bönor och te med maskinen också då om man klickar på endast uppvärmning ^
Men hela kaffebönor måste väl malas? Då lär det väl inte räcka med bara uppvärmning. Te kan jag förstå..
//Ida
Alltså hela bönor i sojamjölksprogrammet, men te på uppvärmning ^^ Dock kan jag tänka mig det missfärgar?
Skulle varit ett "," och inte stått "och" blev lite fel då. 
Dock blir kaffet mycket starkt så man behöver mindre.
Aha, då fattar jag! Det går lite långsamt ibland! 
//Ida
Angående att kaffet blir starkt. Visserligen gillar jag starkt kaffe, men mina mått stämmer kanske inte med era. Misstänker att min maskin har lite större behållare än vad eran har.
Personligen tyckte jag att mitt kaffe inte blev speciellt starkt.