Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 3114 ggr
[TrevorS]
0

Fiberhusk i cheesecake?

Någon som testat att ha i fiberhusk i krämen till cheesecake så man slipper att mixa silkestofu eller ha i agar-agar som kan vara dyrt eller svårt att få tag i?

DesK
0

Nej men jag har funderat på att testa att använda fiberhusk som redning i sås och så vidare. Jag tror att ddet funkar, men som sagt jag ska testa Glad

/Désirée

storost
0

Jag testade  att ha i cheeseckae, men med kesella. Om det finns någonting liknande Vegan då skulle det också funka.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[TrevorS]
0

#1. Redning fungerar men blir lite mer gelatinaktigt om man säger så, behövs inte många gram för någon deciliter vätska.

#2. Det finns creamy spread så kan man använda silkestofu men inte fastnat för det i cheescaken.

storost
0

OK, men om du häller i mannagryn eller havreflingor istället, det funkar - har testat själv tidigare! Fiberhusk är - så tycker jag - också ganska dyrt.

min egen hemsida.

[TrevorS]
0

#4. Fiberhusk är väl billigt här kostar en påse ca 22 kr och då man bara använder 1-2 matskedar på 5 dl vätska så håller de sig rätt bra.

Jag har testat med finmalt havremjöl men det blev rätt slemmigt.

storost
0

Billigt och billigt - när jag räknar kilopriset är det väl 220 kr kilot. Men jag skulle förreslå att testa med mannagryn - mannagryn tar upp vätskan som fiberhus gör.

min egen hemsida.

[TrevorS]
0

Fast man får tänka också på hur mycket det räcker till, en påse blir till exempel mer än 50 brödlimpor. Flört

Ska testa med mannagrynsmjöl och se om det blir bra. Skrattande

storost
0

Nu är jag lite förvirrad. Pratar vi om cheesecake eller brödlimpor nu?

Sen är det hur stor är brödlimpor du bakar och hur mycket vätska avänder du för en brödlimpa.

Sen såg jar nu, att du skrev du använde finmalen havremjöl. Det är en skillnad mellan flingor och finmalen mjölet. Men det är bara att testa.Glad

min egen hemsida.

[TrevorS]
0

Vi pratar om cheesecake, men menade på att det inte är så dyrt då man inte behöver så mycket av det oavsätt om man gör redning (bara några gram) och bakar någon tsk.

Men mannagrynsmjöl ska jag testa i krämen. Skrattande Ska kolla lite mer, men nu blev jag lite förvirrad, menade du havremjöl eller mannagrynsmjöl?

storost
0

Gör det och berätta gärna. Jag menade mannagryn eller havreflingor.Glad

min egen hemsida.