veggoskor till barn!
Jag som mamma vill att min son ska ha det absolut bästa vinterskorna man kan köpa, med gore-tex och vara riktigt varma! Jag, min sambo och vårat barn är vegetarianer och avstår helt ifrån skinn/mocka och andra liknande produkter. Jag ska snart införhandla min lilles första vinterskor och tycker det är jätte svårt att hitta något av den bästa standarden som är helt fritt ifrån "kött".
Finns det några andra föräldrar med samma inställning? och vad köper ni för skor till era barn på vintern? och de skor ni testat, var de bra?
tack på förhand ^^
Jag har inte barn men känner några veggofamiljer, ett av paren brukar köpa adidas vinterskor som brukar komma ut till hösten. Vet dock inte hur de ser ut men ska vara varma i alla fall. 
jag har inte heller några barn, men vet att skopunkten har syntet skor. Köper alla mina skor där o dom har ju till alla åldrar :) mina vinter skor som jag köpte där har varit kanon!
Sorel! http://www.brandos.se/sorel/yoot-pac-nylon-ny1785-010-black/a20013
(finns såklart på fler ställen, googla sorel bara så hittar du massor!)

Okej tack så mycket för tipsen :-), men har någon av dessa skor gore-tex? min son är ett riktigt svetto och skulle behöva en sådan sko ^^
Tretorn gör annars mycket skor i gore-tex, jag trodde jag köpte ett par veganskor där men upptäckte senare att det fanns en minimal liten skinnflik vid hälen =/ Det kanske finns andra modeller dock. Naturkompaniet säljer tretorn, även sneakersnstuff på söder. De finns säkert i överflöd på nätet också.
Sorel har många olika kängor, yooth pac är bara ett exempel på de som är veganska. Sök så kanske du hittar något av deras par i gore-tex. Eller ring butikerna och fråga.

#5 det är ju det som är det jobbiga med skor, hela skon kan vara i syntet förutom en yttepytte detalj….tycker att skoindustrin borde tillverka fler sorter av kvalitets syntetskor. I dagens samhälle så ökar antalet vegetarianer hela tiden, och nästan alla dessa vill ha skor utan "kött".
Ska kolla runt lite :) Sorel blir säkert bra annars om jag inte hittar någon bra gore-tex sko till son.
tack för tipsen :)