Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 17651 ggr
[TrevorS]
8

Vårrulledeg recept??

Jag har sökt runt lite men hittar inga bra recept, någon som har ett bra recept på det? Man kan vara lat och köpa men vill hellst göra allt själv. (mat med kärlek är bättre än ifrån en iskall maskin)

Karmatarerskanise
0

Letar själv efter recept på deg, men hittar ingenting.

[TrevorS]
2

Har nästan glömt bort, jag har hittat och även publicerat här:

Vårullar + Vårullsdeg recept

Karmatarerskanise
0

TAck så mycket :)

[TrevorS]
0

Så lite så. Det är rätt svåra att få tag på nätet av någon konstig anledning. Skrattande

Karmatarerskanise
0

Ja, underligt hur svårt det är att hitta!

[TrevorS]
0

Samma som mördeg, hemligheten är att ha i lite ättiksprit i vattnet, låter den stå i kylen minst 1 dygn för att lyckas kavla ut den för att få den tunn som ett papper.

DesK
0

Lorita har lagt in en artikel om att göra vårullar på Kost och på Matlust Glad Recepten är med färdig deg, så de passar bra för den som har ont om tid. Att kavla degen så tunnt som den ska vara kräver ju en hel del och är inte alldeles lätt.

/Désirée

Karmatarerskanise
0

#7 Den har jag läst, men det är ju roligare att göra egen deg.

DesK
0

Hera ja det skulle vara mycket roligare Glad Jag ska kolla lite i mina receptgömmor och även fråga en kompis, så får vi se om jag får fram nånting. Annars får vi kanske anordna en tävling: Vem fixar bästa receptet på deg som går att kavla  riktigt riktigt tunnt! Glad

/Désirée

Karmatarerskanise
0

Vi gjorde degen som TrevosS skrev i sin blogg, och den gick att få riktigt tunn.

DesK
0

Nu är jag blindstyre som vanligt Skäms Jag missade TrevorS länk till hans fina blogg Skäms Får testa det snarast Glad

/Désirée