Vegan iFokus

Vegan

Etiketterrestaurangfik
Läst 7326 ggr
[TrevorS]
2

Tips på restauranger - Göteborg

Tips på resturanger i Göteborg som har vegansk mat. Tänk på att skriva vad restaurangen heter och vart den ligger och evenentuellt hemsideadress.

>>ENDAST INLÄGG PÅ RESTAURANGER<<

[TrevorS]
0

Kelly's

Andra Långgatan 28
www.kellys.nu

[TrevorS]
0

Zucchini

Södra Allégatan 21
031-711 84 49

[TrevorS]
0

Andrum

Östra Hamngatan 19
031-13 85 04

Casiopeia
0

L'assasino

(har blandad mat men en schysst veganmeny med tzay, veganfilé m.m. Även veganska drinkar)

Andra långgatan 35
031-14 15 12.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Casiopeia
1

Old corner

(klassisk kvarterspub med en fantastisk meny med veganska pizzor och andra varmrätter. Helt klart värt ett besök till gamlestaden!)

Artillerigatan 14.
031- 841 700

hemsida

Casiopeia
0

Grillköket Jonsborg

(ett måste för göteborgsbeslökaren! Massor av vegansk och vegetarisk snabbmat, flera sorters korvar, burkare, veganskt mos, tacos m.m.)

Kungsportsavenyn 39

TheOutdoorType
0

Gå in på vegangoteborg.se så är staden kartlagd!

[TrevorS]
0

#7. Men bra med en lista här finns många man inte alltid tänker på, här kan man skriva lite mer om dem också ge lite ++ till de som är bra. =)

Pehpsii
0

Vad bra, jag ska till Göteborg 3-4 mars så då blir det väl att testa en eller fler ställen (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

svartgronabrigaden
0

Sattwa

Märker sig själva som vegetariskt kök. Mycket gott vegankäk!

Ligger på gatan som går från Korsvägen förbi Spårvagnstunneln (efter Världskulturmuseet).

svartgronabrigaden
0

Falafelvagnarna utanför Saluhallen

Finns två falafelvagnar (glömt vad de heter) utanför Saluhallen (Kungsportsplatsen/Grönsakstorget) som säljer god falafel.

rutiga
0

solrosen typ Vegetarian resturang som har en veganskrätt om dagen.

Sunrise
0

#7 Ååh, tack så mycket för länken!

Prechepka
0

Åååh vad jag saknar Göteborg!  Började träffa en kille där men så gick han och flyttade hit (sthlm) så nu är jag aldrig där längre :p Det finns så underbart mycket vegomat i Gbg! Ska fixa en matresa dit i sommar tror jag :p och bara äta, äta, äta!!  Har varit på kellys, old corner, jonsborgs och andrum men vill testa fler.

Jag förälskade mig först i Kellys-pizzorna men de på Old corner är saftigare, kellys kan bli lite torra. de har ju dock sås till så det blir bra ändå. och så är det mysig stämning där.

Tror jag varit på L'assasino också men det var inte riktigt min stil då jag inte gillar sojakött.

fan att jag gick in på denna tråd, jag ska till thailand en månad f.o.m nästa onsdag men nu har jag bara lust att avboka skiten och dra till göteborg istället (skämtar inte, jag älskar vegopizza!) men aja, får bli när jag kommer hem :)

deviantblue
0

#11. Har faktiskt köpt falafel där en gång. Riktigt goda.

Anterrabae
0

Mother India

Köpmansgatan 27, alldeles utanför Nordstan

http://mother-india.se/index.html

De serverar kötträtter också, även lakto-ovovegetariska, men när jag åt deras veganmat så var den helt super. Jag är superkänslig för spår av animalier då magen pajar ur direkt. Jag kände inget annat en massor av "må-bra" Skrattande

Jag tyckte även att de var tillmötesgående gällande andra saker, som allergianpassing.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade