Vegan iFokus

Vegan

Etiketterrestaurangfik
Läst 6224 ggr
[Miseline]
0

Restauranger i Göteborg mm

Nyligen var jag i Göteborg och träffade en veganvän från Skottland. Vi åt lunch på den indiska restaurangen Sattva. Den var trevlig och maten var god. Jag har läst på Happy Cow om de andra vegrestaurangerna i Göteborg, bland annat Andrum. Är det någon som har varit där? Skulle vara intressant att veta om den är värd ett besök.

På ett internationellt veg*ancommunity som heter Volentia, i en grupp som heter Swedish Veg*ans håller medlemmarna på att diskutera ett eventuellt restaurangbesök i Stockholm. Är det någon här som vet något om de vegetariska restaurangerna där?

Vi här i Vegan i Fokus kanske skulle träffas någon gång och äta tillsammans i Göteborg eller Stockholm eller någon annanstans? Bara en tanke.

Anterrabae
0

Äter oftast på Andrum när jag är i Stan och härjar. Mycket mat och bra utbud. de har alltid en tre-fyra varmrätter som här helt veganska (som en del av sin buffe, som varieras dagligen), en råkost- och salladsbuffe där merparten är veganskt. De har till och med en hel hög med mat (flera olika både kalla och varma rätter) som förutom veganska är naturligt glutenfria!

Jag älskar andrum! Skrattande

Annars har jag ätit vegansk mat på Mother India, nära nordstan. De serverar även kötträtter så det är inte en vegetarisk restaurang, men jag tyckte de hade ett bra vegetariskt och veganskt utbud. Det känndes framförallt som att de var villiga att fixa det man ville ha. Jag vet att det jag fick var veganskt, för jag hade blivit rejält dålig annars..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
0

Ja, jag tycker också att det skulle vara kul med en "bara-för-att"-träff. Röstar då för Göteborg Flört Av förklarliga skäl..

//Ida

[Miseline]
0

Kul. Jag vill absolut att det blir Göteborg också (bor ju inte så långt därifrån.) Och Andrum låter jättebra. Känner inte till Mother India, men det låter ju också bra.

[TrevorS]
0

Det skulle vara kul att ha en träff någon gång för att träffa flera veggo.

Står även lite tips om flera resturanger i Göteborg här också. Jag bor ju inte allt för långt från Göteborg heller. Old Corner är mitt favoritställe.

Anterrabae
0

Old Corner, det ska jag komma ihåg Skrattande

//Ida

[TrevorS]
0

De har även specialimporterad smältost på sina pizzor, den är riktigt god. Skrattande

Mimmi89
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag säger bara andra långgatan vid järntorget! finns det någon resturang där som INTE har Vegan mat? Skrattande

Andrum har jag besökt en gång. åt och åt och åt, mums! tyvärr säger en vän till mig att dom inte varierar utbudet speciellt mkt så hon har tröttnat. Obestämd

[mymmeli]
0

Jag vill gärna vara med på en träff också och röstar då för Göteborg.

Nu är det jättelängesen jag var där, så jag vet inte om den finns kvar, men när jag läste i GBG, så gick jag ofta på Solrosen. Den hade en härlig alternativ stil. Maten var god även om den tillagade veganmaten var lite likartad. Salladsbuffén var utsökt.

Jag testar gärna Andrum eller någon annan. Helst innan det blir alltför sent på året.

Anterrabae
0

Vilken respons, vad kul! Startar en ny tråd om detta, den finns HÄR

//Ida

Anterrabae
0

Var till Old Corner igår, blev besviken. Dåligt bemötande, ingen vilja till service och bara hel och halvfabrikat enligt honom jag pratade med. Rynkar på näsan

Kombinationen glutenfri Vegan går det inte att vara enligt han jag pratade med, för det är ju så svårt med bara veganmat. Prioriterar man soya så måste man ta att det är vete i.

Synd, för det verkade mysigt..

//Ida

[TrevorS]
0

#10. Va dåligt åt där för inte alls länge sedan då var de trevliga (tjejen som jobbar där inne). Just det glömde bort glutenfritt. Deras taco's är ju helt vegansk annars, men kanske inte så roligt val.

Anterrabae
0

Han ville inte ens nämna att det kunde finnas typ taco, sallader osv. Han ville bara att vi skulle gå. Det var SÅ tydligt.

När jag frågade om det inte fanns NÅGOT, så sa han "Nej tyvärr, ni får hitta något annat. Vi prioriterar Veganer och inte glutenallergiker."

Just då var jag så hungrig så hade de haft taco hade jag varit mer än nöjd. Hade varit glad över pasta och tomatsås. (om de kunde tänkt sig majspasta Flört) Eller vad som helst. Hade det bara funnits en rätt hade jag varit mer än nöjd.

//Ida

[TrevorS]
0

Då var det någon som var på fel plats vid fel tillfälle eller när var ni där? Det är ju en pub också då kan man inte beställa mat. (försvarar dem inte, tycker också det var dålig stil av dem)

Anterrabae
0

Han vär jättetrevlig först, kom med menyn när vi sa att vi ville äta. Det var när jag frågade om glutenfria alternativ som det blev annat ljud i skällan.

Jag tror dig att de kan vara jättetrevliga, jag såg lite av det Flört och det verkar som sagt mysigt.. om man inte är så besvärlig som jag FlörtTungan ute

//Ida