Surdegspannkakor?
Vet att TrevorS har något recept på pannkakor med surdeg!
Någon som skrivit upp det…eller kanske TrevorS kan skriva ner det igen 
Tror bar jag lagt upp bild på det och skrivit om det.
OBS! Bilden är tagen på våfflor med jäst, men de ser precis likadanna ut.
Ingredienser:
1/2 dl surdeg/vetesur
5 dl ljummet vatten (fingervarmt, går bra med direkt ur kranen)
4 dl vetemjöl
1 dl havre
1 tsk socker
1/2 tsk salt
2 dl olja eller flytande mjölkfritt margarin
Gör så här:
Lös surdegen i vattnet, häll i havre och vispa noga i 1 minut. Blanda i resten av ingredienserna. Låt stå i rumstemperatur i 2-3 timmar (tills den rest sig). Värm våffeljärnet och smörj den en gång, sedan smörjer den sig själv på grund av oljan som finns i.
- Tips, för att vara säker på att den reser sig helt, blanda gärna i jäst i samma storlek som en ärta, eller 1/4 torrjäst på en tsk.
Tackar!!!!!!!!
har lite surdeg som måste göras något med raskt!
Jag har planerat mer än 10 recept på våfflor till min blogg. Måste låna ett våffeljärn så man kan ta lite kort och lägga ut. 
#2. Det var så lite så. Du kan ju torka surdeg så håller den sig i flera år om jag förstod det rätt, jag har gjort det. Har torkat nu så jag har 1/2 kg hemma, ska bara försöka komma på hur mycket man ska lösa upp med vatten bara.
Ja det är inte alltid lätt att lista ut…..ibland får det bli några felbedömningar i början som får vandra ner i soptunnan raskt…men så lär man sig! Och sen går det av bara farten
Jag har ställt frågan och hoppas på svar snart. 
puttar upp den här lite.
Låter spännande, kanske man ska testa, majs- och surdegsvåfflor.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det kan jag tänka mig fungera, finns ju recept på stärkelsevåfflor som blir riktigt krispiga och goda. 
Har dock aldrig fått våfflorna att hålla ihop i järnet.. de delar sig och går sönder 
//Ida
Jag ska se om jag hittar receptet, finns en majsvåffla som går att jäsa.
åh, tack! 
//Ida