Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 5230 ggr
[SannaSL]
0

sojamjölk och kaffe

har skaffat mig en sån där fantastisk sojamjölksmaskin och det blir verkligen jättegod mjölk, men vad är knepet för att få den att inte skära sig i kaffet? coops, icas och alpros blåa sojamjölk funkar i kaffet så jag tänker att det borde gå att få den hemgjorda att funka med.

[TrevorS]
0

Krukset är att röra om medans man häller på mjölken på en gång. Skrattande Andra häller på mjölken först och sedan kaffet och rör om. Skrattande

[SannaSL]
0

Men den hemmagjorda skär sig ändå, har testat att värma mjölken, att skumma den, röra, hälla i mjölken först och sist, men om man låter koppen stå en liten liten stund så skär det sig igen

[TrevorS]
0

Jo men det gör väl ändå de köpta, så blir det för mig också, jag brukar röra runt lite då och då. Jag har det oftast i te men slutat med det på senaste.

Har du lite socker eller vaniljsocker i mjölken när du gör den?

[SannaSL]
0

Ja, jag brukar ha i lite socker eller agavesirap när den är klar. Vissa köpta skär sig, tex alpros ekologiska, men coop, ica och alpro blå skär sig inte alls lika lätt

DesK
1

Ähum varför inte sluta med alla dessa "föroreningar" i kaffet? FlörtTyst Drick gott svart kaffe och ät något gott till Tungan ute

/Désirée

[TrevorS]
0

Som jag förstått det har det lite med hur de har gjort mjölken om de var torkade eller färska edamer (sojabönor) eller blötlagda, groddade och liknande. Så kan vissa slå sönder stärkelsen på något vis.

Håller lite med DesK, kaffe ska vara svart, jag vet inte varför jag började, jag älskar svart kaffe numera, dock brukar jag ha i lite ljus sirap i teet. Flört

Saga85
0

#5 Tihi, förorenat kaffe. Mitt kaffe ska vara svart, men när jag började med kaffe (9-åring) var det 1/3 mjölk och massa sockerbitar som gällde.

Sen har jag tyvärr inga tips angående sojamjölk i kaffet.

Anterrabae
0

Jag har inte hittat en soyamjölk som inte separerar sig, eller ingen mjölk över huvud taget, Tycker soyagrädden eller havregrädden håller ihop bäst. De delar sig också, men är lätta att röra ihop.

Har även upptäckt att om kaffet är riktigt varmt (har perculator) då skär sig mjölken i stort sätt alltid.

Undrar vad skillnaden blir när man har ångspunnen soyamjölk, som i latte, den skär ju sig inte. men när man häller samma mjölk i en kopp bryggkaffe så skär det sig Obestämd

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade