Vegan iFokus

Vegan

Etiketterreceptvarmrättartiklar
Läst 1816 ggr
kelfwing
0

Häxbrygdssmothie

Ingredienser:

1 huvud romansallad
3 mogna bananer
1 fryst mango
0,5 dl rödbetsjuice ca 1, 2 dl vatten en gummi eller latexhanske vatten
ev. gummibmand.

Vägbeskrivning:

1. I en mixer, med ca 1, 2  dl vatten (eller mer, om det behövs),blanda romansallad tills mixenr är  helt slät. Även en liten mixerkommer att göra detta bra om det gröna mixas först.

2. Tillsätt banan och frysta mango och mixa tills slät konsisens.Servera i en punch skål ellerd in favorit gryta, om så önskas.

3. För en häxeffekt (betor hand), behöver du en gummihandske.Skölj insidan avh andsken väl och fyll på med vatten och betor juice.Gör en knut på toppen avhandsken, eller knyt igen med ett gummiband.**

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

• Redigerat 2025-05-15 10:45 av Niklas
[TrevorS]
0

Var det denna från ICA-reklamen? Såg ett recept med en "hand" i. Skrattande

kelfwing
0

Jag vet inte om det är samma som ICA-reklamen. Har inte sett ICA-reklamen.

Nej, det är taget från amerikansk halloweenrecept sida från nätet.

Ska lägga upp länkarna till  de sidorna jag tagit recepteten som jag lagt upp, då många har förklarande bilder om hur man gör och hur den färdiga produkten ser ut.

[TrevorS]
0

Alltså reklamen i brevlådan. Kan vara bra om man får se bild också lite roligare också. Skrattande

kelfwing
0

Av någon anledning lyckas jag inte få upp bilder här.  Jag har försökt flera gånger. (OBS, har en mac, om det har med saken att göra.)

Därför tänkte jag på det här med länkar.

[TrevorS]
0

Jag har också mac, klicka på "Välj fil" och sedan "Välj fil" på skylten som ploppar upp och välj din fil. Klicka sedan på "Öppna" och sedan "Ladda Upp" så när du postar läggs bilden med. Jag växlar mellan Chrome, Firefox och Safari och fungerar finfint på dessa. Ska du länka skriver du texten sedan klickar du på symbolen med kedjan (är den tredje från höger ovan här där du skriver bredvid smileys) och lägger in länken.

Skrattande

kelfwing
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TrevorS,  så jag måste ha bilderna inlagda i en fil ?!  i såfall har vi hittat problemet, jag har nämligen bara försökt med att dra och droppa respekitve kopiera och klistra.  Måste genast. Ska nu försöka lägga upp en bild som föreställer ett äpple.

kelfwing
0

Men titta det fungerade, då ska vi se om det funkar med hallowenreceptbilderna.

kelfwing
0

Nej, jag lyckas inte spara bilden i jpg eller annat godkänd format. Tips?, TrevorS?

Jag prövar att länka istället till bilderna på häxbrygdsmoothie och orginalreceptet (på engelska)

http://vegweb.com/recipephotos/displayimage.php?pos=-19772

kelfwing
0

länkningen fungerar ju fint Skrattande

[TrevorS]
0

För att lägga upp bild måste du har rätt till att använda bilden annars kan de som äger iFokus få betala en avgift. Men länka fungerar toppen också. Häftig bild!

kelfwing
0

Bra att veta, tack. Då håller jag mig till länkningen… vill inte att iFokus ska få betala för mina dumheter.