Vegan iFokus

Vegan

Etiketterreceptvarmrättartiklar
Läst 5431 ggr
[TrevorS]
2

Fusk"fisk" i Folie

Finns bild här

Ingredienser:
600 g aubergine
2 dl soltorkade tomater
1 dl olivolja
dill
salt
svartpeppar
ca 500 g potatis

Gör så här:
Blötlägg tomaterna i vatten i ca 1 timma. Skala och skär auberginerna till 4 bitar och lägg varje bit på var sitt ark aluminiumfolie. Strimla tomaterna och fräs dem i olivolja och dill. Salta och peppra "fisken" och fördela tomatröran och oljan över bitarna, förslut foliepaketet noga.

Skala potatisen med vatten som nästan täcker potatisen. Lägg fiskpapetet i folie ovanpå och koka dem tillsammans i ca 20 minuter.

• Redigerat 2025-05-15 10:28 av Niklas
[Miseline]
0

Det låter jättegott. Vi måste testa någon gång.

Tänkte just fråga dig om en annan "fisk"rätt. Mamma är så förtjust i lutfisk och jag undrade om det kanske finns något man kan göra som smakar lite som det. Har nog ätit lutfisk någon gång som väldigt liten, men minns inte alls hur det smakade. Tror inte jag tyckte om det. Det blir kanske svårt att ordna, men jag tänkte jag skulle fråga i alla fall.

[TrevorS]
0

Jag har laggt upp recept på lut"fisk", ska se om jag kan hitta det, hittade på något catchigt namn till det. Ska finnas här. Annars har jag skrivit ner receptet, har ett "universal"-recept till just fisk som passar toppen istället för fisk som går att ersätta de flesta fisk-rätter med. Skrattande

[TrevorS]
0

Finns bild på det nu också.