Frukostyoghurt - LCHF
För att få en fetare soyghurt.
Ingredienser:
1 liter soyghurt
1 paket sojagrädde (17%)
0,5 dl rumstempererad kokosmjölk
Gör så här:
Blanda ihop hälften av soyghurten, sojagrädde och kokosmjölken. Vispa sist ner resten av soyghurten. Föravaras i termos eller en kanna med lock, förvaras i kylen. Håller ett bra tag, 1-2 veckor.
Serveras gärna med lite solrosfrön eller linfrön.
- Redigerat 2025-05-15 10:27 av Niklas
Om man vill i kaffet kan man röra ner lite kokosfett eller sojagrädde med kokosfett i.
nu blev det fett och fett igen, vart vill du ha mjölken? 
Ett bra sätt att få upp den generella fetthalten över dagen är att klicka i en klutt kokosolja i kaffet eller teet, det får smälta och man dricker det med kaffet/teet. Vissa hävdar att det är godast med koksfett med smak i te, och utan smak i kaffe.
kokosolja är super, det är direkt-mat till hjärnan och har bevisats hävande effekt på demens, och ahlzeimers. Folk har blivit av med dessa med just kokosolja. De senaste Ahlzeimersmedicinerna som kommit är baserade på just kokosolja. Man har till och med börjat fundera på om Ahlzeimers till och med kan vara en typ av Diabetes typ 3, dvs att hjärnan blivit glukosresistent och inte kan tillgodogöra sig glukosen längre, och svälter därmed. Uppvisar demenssymptom tills den får näring och energi i form av fettkedjorna i kokosolja. Börjar därmed fungera igen.
Eh, lite ot.. men det tar jag inte något extra för! 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Just det med fett i sojagrädden fick jag när de pratade om att det är lite fett i just sojagrädden. Vilket har mest fett av de flesta alternativgrädden här.
Kokosfett i te tycker jag är riktigt gott, använder då fettet från kokosmjölk. 
Då har du inte rent fett utan fettet i kombo med kokosköttet, men det är sant det är gott, Det är det som kallas kokosgrädde och som man köper när man köper den rena kokosgrädden. Dvs, kokosmjölken utan kokosvattnet.
jag pratade om kokosoljan..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag förstod du pratade om kokosoljan. Jag brukar dela upp kokosolja /kokosfett och kokosolja. 
Inte mycket till vetenskapliga bevis, men jag kan säga att när min gamle far får i sig mycket bra fett som exempelvis kokosolja så märker vi att han blir mycket piggare och dessutom får han lättare att hålla värmen
(Han är liten till växten och absolut inte överviktig)
Bra recept för den som inte tål vanlig yoghurt! 
/Désirée
#6. Precis!