Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 2688 ggr
[Kajsa91]
0

Överleva som vegan, hur?

Suttit och funderat på hur ni som är Vegan överlever. Mjölk finns i allt känns de som, ägg med. Pasta tex ? Mycket av vegomaten innehåller ägg har jag för mig, filmjölk, ost, pannkakor..
Finns det allt det fast utan något från djur? eller får man skippa sånt?

Är det inte otroligt svårt? Äta ute tex?

Är Vegetarian men har funderingar att bli Vegan, dock har jag himla svårt med maten pågrund av en orsak och bli jag Vegan skulle jag äta sämre än jag redan gör tror jag.
Och känns som att man gör det jobbigare för familjen när dom redan har svårt att hålla koll.

Himla dum fråga kanske.. Men undrat över det länge. Känns som att man måste ge upp all mat då nästan. Fast man väljer ju det själv, men ni förstår hoppas jag. :)

Adeon
0

Inte svårt alls. De flesta pastamärkena ute på marknaden innehåller inget ägg (samma med bröd). Finns ett helt veganskt mejerisortiment, dvs soja- och havrebaserad mjölk, grädde, yoghurt, smör - you name it.

Just här där jag bor finns det en hel del vegetariska och veganska restauranger, annars - speciellt på asiatiska restauranger kan man be dem ersätta köttet med t.ex tofu, och ta bort den eventuella fisksåsen, så brukar resten vara veganskt.

Jag gick direkt från "hardcore köttätare" till Vegan, inga som helst problem! Gott och nyttigt, 100% djurvänligt. Skulle aldrig kunna gå tillbaks till köttätandet. :D

[TrevorS]
0

Kan tipsa om att du kollar in ERSÄTTNINGSPRODUKTER, där står det vad man kan använda istället. Skrattande

Pasta är det sällan man har ägg i. Pannkakor kan man göra lätt att göra också, finns även recept på min blogg. Man kan göra allt veganskt, finns till och med räkor som är helt vegetabiliska gjorda på antingen vetegluten eller texturerat sojaprotein.

Pehpsii
1

Jag är Vegan, atlet och äter mycket ute och jag klarar mig galant.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[TrevorS]
0

Ja det är inga problem som Pehpsii säger, ett tips är som sagt att kolla in ersättningsprodukter jag länkade till också. Skrattande

Pehpsii
0

på tal om äta ute: McBean på Donken är vegansk, det finns alternativ på Max som är veganska, många restauranger har vegovarianter (många thaiställen har tofu/soja"kött"), på sushiställen finns många vegoalternativ, på subway kan du köra med "bara" grönsaker, espresso house har flera chokladbolar som är veganska osv.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/