Rödbetshummus!
Tittade runt lite till och hittade även detta recept, det finns säkert fler!
Tror jag ska springa och köpa rödbetor sen.
Spännande, men är ju egentligen inte hummus egentligen då grunden är kikärtor, men kan tänka mig att det är gott i alla fall. Ser smarrigt ut. 
Vad äter du hummus till?
Det har du rätt i faktiskt, men som tur är så är det inte jag som har gett namnet
Jag är väl inte jätteförtjust i riktig hummus pga kikärtorna, men rödbetor och rostade sesamfrön är genialiskt tillsammans! 
Jag är som frälst i just hummus, brukar dock färga med någon rödbeta så den blir rosa. 
Rödbetor är också väldigt gott, finns en röra med rödbetor som är väldigt god, kan dock inte minnas vart jag har receptet, men det är tärnade, kokta rödbetor man blandar tillsammans med kryddor, bönor i soyghurt.
Smaken är underbar, men jag har tyvärr lite svårt för konsistensen hos kikärtor
Åh det låter gott! Rödbetor måste vara en av mina favoritråvaror
Speciellt ugnsrostade och sedan glaserade i balsamvinäger och rostade semsamfrön på.. mm 
Jag gör rödbetsbiffar med sesamfrö i.. Kom att tänka på det när jag såg just den kombinationen här.. 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag har gjort saltbakade rödbetor eller vad det heter någon gång, det är riktigt gott, även istället för klyftpotatis, biffar, riva med i ris (blir fin färg på riset då) och liknande.
Hur blev det, testade du att göra rödbetshummus?
Det är på gång i köket, väntar på att det ska svalna 
Härligt, ta bild och lägg upp om du har möjlighet, är riktigt fundersam på hur det blir! 
Haha det är jag med, jag hittade ingen tahini i vår lilla affär så jag försökte mig på det själv. Det blev något beskt men vi får se hur det blir sen 
Tahini är lite besk tycker jag, annars fungerar ju jordnötsmör. 
Men då kanske det inte var mitt fel iaf!
har smakat på den nu, tyvärr tog citronen slut men den blev MUMSIG! Bara lite mer citronjuice! (Hade bara från 1/3, behövde resten till kvällsmaten)
Lägger upp bild imorgon, så blir det lite bättre ljus 
Ja gör du så! Man kan använda äppelcidervinäger, det tycker jag är gott i.
Jag har ett hummusrecept på min blogg, många frågar varför jag inte har tahini i, men det har jag, fast i receptet gör man det från grunden. 
Ooh, hade haft det hemma hade jag provat det, älskar äppelcidervinäger! Vi har dock bara sån tjockflytande balsam och vanlig vinäger, tror den skulle vara alldeles för söt
rödbetorna är ju redan söta så det räcker!
Hah! Blev lite som när jag gjorde tacos här hemma för ett tag sedan. Mina bröder frågade mig varför jag inte hade tacokrydda i köttfärsen, jag blandade bara en egen istället 
Balsamvinäger är ju inte riktigt gott istället. Huja, hehe.
Ska bli spännande och se hur det blev.
Men det är samma här, brukar blanda till egen krydda i färsen. Dock fuskar jag ibland och använder en köpt. Men det är ytterst sällan, jag brukar ha i lite äppelsidervinäger, cayenne, salt, peppar och pyttelite socker. Vad brukar du ha i för krydda i taco-färs? 
Det har varit så mörkt och murrigt idag att jag inte har kunnat ta kort med min kassa kamera
Det låter gott!
Jag har spiskummin, svartpeppar, cayenne, salt, lite lite råsocker, vitlöks- och lökpulver!
Jag gör nästan alltid egen tacokryda, vill inte ha så mycket socker i som det är i färdigköpt. Jag har lök, vitlök, oregano, svartpeppar, spiskummin, koriander, cayenne och paprika min. Förutom salt. 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Visst är det gott att göra själv, jag följde tidigare ett recept jag hittade på nätet, men tappat bort det, var nog ett 10-tal kryddor i den. 
Rödbetshummus låter jättegott, det ska jag prova framöver
Jag gör också helst mina egna kryddblandningar, men visst, det händer att jag använder färdiga blandningar också + att jag har några favoriter bland de färdiga kryddblandningarna. På tal om rödbetor rekommenderar jag varmt att ni testar att mjölksyra rödbetor, det är jättegott 
/Désirée
Åh, detta ska jag testa till julbordet! Gjorde en rödbetssallad förra året, men blev inte alls gott. Men det har borde ju bli perfekt! Något nytt dessutom.
_No way! Yes way!