Choklad - Tips
Pratade om detta tidigare, flera som påstod att det inte fanns mjölkfria blockchoklader, men nu när jag kollade hittade 4 märken på Willys (glömde trodligen lappen där inne när jag skrev av dem) och 2 märken på Netto samt på Hemköp.
Ett av märkerna är Fantasty, vill då påpeka att kakaosmör inte är smör blandat med kakao utan kakaosmör är fettet urvunnet ur kakaobönan.
Bra att du tipsar Trevor!
Tackar. 
Jag handlar mest på Ica så det är nog därför jag inte hittat någon veganblockchoklad. Lite fundersam över Lindt. Jag "levde" nästan på den under min studietid, men jag har för mig att den numera har spår av mölk. Alla jag har tittat på i alla fall. Har det ändrat sig det senaste? Eller missminner jag mig? Eller är det spår av mjölk = mjölk förekommer i samma fabrik?
Det står innehåller spår av mjölk på grund av att de tillverkar i samma fabrik, dock görs massan på ett ställe men skickas vidare då de har olika med fyllningar och blandningar. Dock ska de använda höga temperaturer när de rengör sina maskiner. Har inte fått mer tetaljerat, men som jag fattade det så använder de 1 maskin till tillverkningen, men samma formar till själva "blocken".
Ok, tack, då vet jag. :)
Hittade några roliga nya choklader. Plamil har även några choklad som är chokladfria! Hur tufft är inte det?
Mörk choklad:
Plamil - Ekologisk Choklad (mjölkfri) även veganmärkt! - BILD
Renée Voltaire - Hampa Choklad 70%
Grenda Chocolate - Organic Dark Chocolate - även helt sojafri, mjölkfri
Ljus choklad:
Organica - Ljus Choklad (Vegan Diet)
Bonvita - choklad (gjord på rismjölk, flera sorters)
Vit Choklad:
Bonvita - Vit choklad (gjord på rismjölk, flera sorters)
Organica - White Bars (Vegan Diet)
Oj, vilken bra lista. 
Vad gäller spår av mjölk och spår av vete eller gluten så funkar inte det här hemma. Vi reagerar även på sånt 
Gällande Lindt så innehåller de naturella spår av mjölk, och de med lägre kakaohalt har tillsatt smörfett, jag gissar att det är samma som ghee och inte veganskt.
Jag har hittat en för 40-50 kr för hundra gram, beroende på butik… den är utan spår.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Lyckas inte skapa egen tråd idag (vete fan varför) talar därför om i denna tråd, då den heter choklad, att goodstore har en vegansk chokladkalender inne, för de intresserade
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
#10. I det inlägget ovan dig är flera av dem helt vete, soja och mjölkfria.
Vad heter den du hittat? Vore kul att ha lite fler tips.
#11. Bra att du påpekade detta, såg att flera av de jag tipsade om såldes på goodstore också, typiskt jag som lagt ner många timmar och även dagar att hitta. 

Här är kalendern som du pratar om.
Jag kommer inte ihåg nu, men ska kolla upp!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#13. Vore toppen.