Vegan iFokus

Vegan

Etiketterhygienskönhet
Läst 18459 ggr
[TrevorS]
0

Olivolja vs. Rakskum!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visste du att det går att raka dig med olivolja istället för rakskum?

Undrar om det går i fejan på oss män? Glad

Aniara4
0

Efter att min man hittat och testat rakolja (nåt slags silikonolja i en liten dyr förpackning) testade jag att raka benen med vanlig barnolja istället för raklödder. Funkade alldeles utmärkt, och benen blir inte så torra heller.

Fridaybrew
0

I lumpen rakade man sig med bara vatten när det krisade och det funkade. när man hade tvål var det lyx Glad

Rakar man sig varje dag så går det lättare, eller så rakar man sig inte alls, vilket är helt ok också Glad

Finns liksom inget magiskt i raklödder egentligen, lödret gör det bara lite halare. Har man två l elller ngt annat halt så är funktionen grovt densamma Glad

Nu brainstromar jag , kanske funkar med att krossa en aleo vera blad och mosa den och kanske spä ut med lite vatten så det blir drygare och mer glidigt. Sen använda det som rakcreme. Aloe vera is the shit liksom.

/Fridaybrew

[TrevorS]
0

Visst går det, finns recept på rosolja som man rakade sig med på 1800-talet. Skrattande

Fridaybrew
0

Nu har jag det . mosad aloe vera OCH barnolja …..it's brilliant Skrattande

/Fridaybrew

[TrevorS]
0

Precis. Flört Missade ditt inlägg, visst är det, jag får finnar och utslag av rakskum så jag har inte använt det på många år, rakar alltid mig efter man duschat, då är håret i ansiktet mjukare och lätt att raka. Skrattande