Chipslåda - Recept
Hittade chipslådan, visst låter det gott med chips istället för att skiva egen potatis? 
Ingredienser:
300 g räfflade lättsaltade chips
300 g fryst sojafärs
50 g margarin
5 msk majsstärkelse
5 dl sojagrädde
1 grönsaksbuljong
salt
peppar
Gör så här:
Värm ugnen till 175°C, smörj en ungsform. Fräs sojafärsen i salt och peppar. Smält margarinet i en kastrull, rör ut mjölet i lite vatten, häll ner grädden och mjölet och låt koka upp under omrörning tills den får lite fastare konsistens. Häll halva chipspåsen i en form, värva köffärs och chips och sist slå på såsen. Grädda i 10 minuter.
Kan använda den färdigskivade sojaosten.
- Redigerat 2025-05-14 18:15 av Niklas
Det lät speciellt 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jo jag vet, jag hade recept på läsk och chipspaj. Men chipsen blir precis som potatis, samma sak, kokar man ett chips blir den och smakar den precis som skivad kokt potatis. (förutom pringles som är gjord på pulver löser upp sig)
Men det är faktiskt gott. 
Apropå Pringles - har hört att de testar på djur. Undrar om det stämmer. Och när det gäller djupfryst sojafärs - har inte kunnat hitta den i affären på ett tag. Vore synd om den har försvunnit. Den är ju så god.
#3 Kan du ta reda på det med pringles? Jag älskar ju pringles men tänker inte äta det om det är så! 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#3. Är inte det gammalt/myt/påhitt om pringles? Vet inte om det var just pringles men det var några som matade grisar för att se vad de gillade för chips mest om man kunde se om grisarna valde det nyttigaste alternativet. Tror de var med och att man fick de prova sina varor på grisar. Nu äter jag inte pringles då jag inte gillar dem, de har ju bara 2 som jag sett i Sverige som är [x] Vegan.
#4: Ja, det verkar som Pringles testar på djur, i alla fall nu (när det ägs av Proctor and Gamble - ett företag som testar på djur. Men nu håller de på att sälja chipstillverkningen till Diamond Foods (som säljer bl a nötter). Vet inte om de testar, men jag har aldrig hört talas om att de gör det.
http://www.chacha.com/question/do-pringles-test-on-animals
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Diamond_Foods
Försäljningen ska vara avklarad i juni 2012.
#6. Kan ju alltid fråga, tvekar inte att de testar på djur, men frågan är ju lite hur det går till också. 
I alla fall borde man inte ge potatis till djur, för det är farligt för dem, liksom lök, choklad, lakrits mm.
Den är faktiskt god, ätit liknande tidigare.