Vegan iFokus

Vegan

Etikettklotterplanket
Läst 9195 ggr
[TrevorS]
0

Testat veganska räkor?

Funderade på om någon smakat dessa? Sett dem i Göteborg inne vid burnsparken i asiatibutiken för några år sedan, men köpte aldrig.

BILD

Wand
0

Vad är de gjorda av? För jag antar ju att det inte är riktiga räkor.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[TrevorS]
0

Veteprotein, färgämne och salt, typ. I alla fall de jag såg då, har inte sett just den jag tittade på igen tyvärr. Var lite fundersam på vad de smakar.

Wand
0

Låter intressant. Bör provas snarast.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[TrevorS]
0

Hittade en till version på goodstore på soja.

[VirreVojj]
1

Har ett par gånger köpt räkor gjorda på soja i asiatiska affärer och de är sjukt goda! De smakar som crabfish och funkar perfekt om man vill ha vegansk kräftskiva, eller till påsk/jul.

Ett helt underbart substitut till alla recept som man ska ha vanliga räkor till.

[TrevorS]
0

Har aldrig ätit crabfish eller räkor i hela mitt liv så jag har ingen aning om vad de egentligen smakar. Men vore kul att testa. Skrattande

SmultronGlass
0

Vegegården i malmö har friterade veganska räkor i sin lunchbuffé, och de är riktigt godaGlad

[TrevorS]
0

#7. Du får gärna länka till det stället i resturangtråden för malmö. Skrattande

Anterrabae
0

Räkor och kräftor smakar hav.. Lite som tång, fast mer. Har du smakat tångrom, lite så.

Innehåller de massa smakförstärkare också?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[VirreVojj]
0

#9 Det kan jag i princip garantera att de gör. Dessutom är de dyra. Liksom godis, chips, seitan och andra godsaker är det något man använder vid särskilda tillfällen. Glad

Anterrabae
0

Jo, det är klart. Under förutsättning att man inte blir sjuk av tillsatserna, då använder man dem inte ens då. Flört

//Ida

[TrevorS]
1

Finns ju recept på räkgryta gjord på saltinlagd sparris, ska tydligen vara väldigt lik. Skrattande

Anterrabae
0

Det lät gott!

//Ida

[TrevorS]
0

Får se om jag kan få fram receptet.