Vegan iFokus

Vegan

Etikettersättningsprodukter
Läst 8064 ggr
Veero
0

Nybliven vegan

Hejsan. Jag har nyss börjat min Vegan dieet.

Varit Vegetarian hela livet, men ville bli Vegan en längre tid, så när syrran flyttade ur lägenheten så gick jag och handlade in soja mjölk och liknade produkter.

Vill ha lite tipps på vad jag kan köpa för ersätta mejeriprodukterna, så som ost? Jag tänkte inte alls på det och köpte nu vanlig ost.

[TrevorS]
0

Hej. Alltid kul att stöta på nya veganer. Det finns många bra inlägg om ersättning och en artikel som är rätt ultimat där det står vad man kan ersätta mejeriprodukter och liknande med:

Ersättningsprodukter

Ians
0

Hej! Veero välkommen in i Vegan världen……Roligt med nya vinklar och vrår i livet. Flört

Vad var det som fick dig att bestämma dig för att bli Vegan?

Pehpsii
0

De flesta större matbutiker har tofutti eller Sheese. Personligen tycker jag inte alls om Sheese men du kan ju alltid prova. Tofuttis ostar är bra och är väldigt lika vanlig ost. Coop brukar vara schyssta med att ta in varor man frågar efter, så finns det inte så be att få prata med någon som sköter inköp.

Välkommen till veganvärlden!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[TrevorS]
0

Annars kan man göra egen veggo-ost också.

Veero
0

Okej tack :) Imorgon blir det att kolla efter ost :)

#2 Tycker synd om djuren, och tänker mycket på miljön och om djuren. Mina kompisar blir galna ;) Men är fast besluten att bli Vegan. I alla fall hemma hos mig och i skolan får jag fortsätta att ha min vegetariska dieet, för blir så svårt annars. En början i alla fall Glad tycker det ska bli kul och spännande och se om jag klarar av detta, haha Skrattande

Pehpsii
0

#5 klart du gör! Man tror oftast att det kommer bli svårare än vad det är. Efter ett tag går allt på automatik (som att hålla koll på e-nummer och ingredienser osv).

Furret
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, jag får glutenfri veganmat på skolan, jag kände mig nästan elak när jag skrev upp mig på specialkost-listan!

Men jag undrar nästan om mattanterna inte hämnades lite när de serverade mig detta:

Just det, glömde nästan: Jag hittade ett recept på smältbar veganost idag! (blev överlycklig) Har inte provat, men det verkar lovande.

recept på smältbar veganost

[TrevorS]
0

Vad är det mörka för något konstigt?

Furret
0

Typ svarta bönor och potatis som de gjort mos av och sen slängt i lite majs. Ska väl (trots sin lite mosiga konsistens) föreställa någon form av veggobiff…

De var ännu mer svartgrå i verkligheten! D: Isch.

Pehpsii
0

#5 jag brukar göra dendär. Jag har i lite mer bjäst än där står och ibland lite finmald cashew (typ en eller tå matskedar). De är kalas till pizza och varma mackor

[TrevorS]
0

Hur har det gått?