Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 1820 ggr
[mymmeli]
2011-12-30 19:56
0

Medlemspresentationer

Medlemmar

Jag såg idag att vi är 467 medlemmar på Vegan.ifokus. Kul, men vem är ni? Några av er känner jag redan, vissa har jag börjat lära känna och några av er har jag sett namnet på, men de flesta av er vet jag ingenting alls om. Det har kanske funnits en presentationstråd tidigare, men när jag gjorde en sökning kunde jag inte hitta den. Hur som helst kanske det är dags med en ny: så…

Vem är du?

[mymmeli]
2011-12-30 20:13
0

Hm, jag får väl börja då eftersom jag kom på idén;).

Jag har varit Vegetarian sen jag var i yngre tonåren och Vegan i flera år, minns inte exakt hur längen. Några korta ord om min väg dit, har ju skrivit om det i en annan tråd är jag jag slutade med kött av etiska skäl och de är lika viktiga fortfarande, dessutom har det tillkommit hälso-, miljö- och solidaritetsapekten.

Jag har aldrig känt det som en uppoffring att sluta med kött och andra animaliska produkter. veganmaten är en källa till njutning för mig och jag äcklas faktiskt av tanken på att äta något animaliskt. Däremot inser jag att alla är olika och förstår att andra har andra vägar till att bli Vegan och har förstårelse för de inre strider som kan förekomma.

I övrigt kan jag hänvisa till den presentation jag gjorde i tråden på fantasy.ifokus:

Medlemmar