Köp vanlig mjölk så slipper ni...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Köp vanlig mjölk så slipper ni skaka paketet uppmanar flera företag som producerar mjölk. Det finns även några reklamfilmer.
Vad tycker ni om reklamfilmen och budskapet med att det är bättre att dricka vanlig mjölk så man slipper skaka paketet som man gör med alternativmjölk?

Skitfånigt!
"Vanlig" mjölk" behöver för övrigt inte skakas om eftersom den är homogeniserad, dvs. fettet är finfördelat så att det inte lägger sig på ytan. Viss forskning tyder på att just homogeniseringen gör mjölken skadlig.
Håller med Ulf-S
Trams!
Det verkar som att mjölkbolagen känner sig hotade och måste komma med så här tramsiga saker.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Ja, visst är det dumt. Jag tror också att de känner sig hotade och det verkar bara larvigt och desperat att göra sådana korkade reklamfilmer.
Men det har väl inget bättre att komma med, haha…
Detta är bland det fånigaste jag har sett på länge!
Gammaldags mjölk behöver också skakas om, eftersom den inte är homogeniserad. Det är den enda sortens mjölk som mina barn och jag klarar av, den homogeniserade mjölken är rena katastrofen för våra magar. Konsekvensen av den här reklamen är alltså att gammaldags mjölk inte är vanlig mjölk!
Altrnativmjölken finns därför att den behövs och den är definitift här för att stanna.
/Désirée
Haha den var ju rolig :D
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund