Så här kastar man sopor på 60-talet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Blev också lite fundersam på slutet, paff. 

Så man ska alltså inte klaga på hur det ser ut idag egentligen? 

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#3. Precis, kul att hitta en pyramidformad tetrapack på bottnen. 
#4 Vid en skola som heter Lundsberg (stått ganska mycket om den i tidningen) som är en gammal "fin" skola om man dyker ner på botten där kan man hitta mycket spännande saker. Vi hittade för ca 10år sen en riktigt gammal hel och fin colaflaska i glas. :)
Visst är det kul, jag hittade plastmöbler från 70-talet i skogen förra året, nostalgi. 
Haha. När vi flyttade ut till landet med pappa fanns där kaffeburkar mm från maaassa år tillbaka. Kul att se faktiskt. Hittade även en cocacola flaska med cola i…….. 
Oj, javisst, bara släng i några stenar och kasta i vattnet, det lät ju…….sunt? haha 
I slutet av 60-talet bjöd min mormor mig på varm choklad gjord på kakao som var från före andra världskriget
Det var absolut inget fel på den kakaon, jag lever ju ännu
Folk slänger mycket som är användbart, men tack och lov börjar allt fler människor "tänka efter före" och istället lämna in sina prylar, som de inte använder längre, till andrahandsbutiker. Jag handlar regelbundet i flera olika andrahandsbutiker. Varför köpa nytt när man kan hitta bra begagnat till mycket lägre pris 
/Désirée
Ja många kastar! Min mor kastade massor av kläder när jag frågade varför hon inte lämnade in till insamling fick jag detta svar "vill inte att något fattigt barn ska ha den här tröjan då lappen skaver lite". Tror de blir glada över att få något!
Min mormor återvann allt hon gjorde trasmattor av handlingspåsar. Hade alltid med sig påsarna tills de började gå sönder, sedan klippte hon sönder dem och vävde mattor. Samma med gamla kläder, tänk vad ekonomiskt det var! Idag ska alla köpa allt och nytt hela tiden vilket jag tycker är onödigt det kostar bara även om det är billigt, mycket billigt skräp blir dyr i längden.