Vegan iFokus

Vegan

Etikettträning
Läst 5294 ggr
[TrevorS]
3

11 minuter - helt slut!

Har inte varit ute och sprungit på 3 månader utan varit lite smått lat.

Nu när jag tog tag i ett träningsprogram, tog ju inte det lättaste heller, är ett 30-minuters (eller 29-minuters som det heter bara för att det inte ska låta allt för långt). Det är riktigt kul men orkade bara 11 minuter, sedan fick jag lägga mig ner. Oskyldig

Lite pinsamt att erkänna att det är "aerobic" från 1984. SkämsSkrattande
Men de är mycket roligare att titta på och så blir man glad när man ser hur glada de är. Flört

DesK
0

Ha ha TrevorS Skrattande Du ska se att du tränar upp dig snart nog Glad Är det jag som har "smittat" dig Oskyldig

/Désirée

[TrevorS]
0

#1. Jag fick ett ryck, brukar träna, jag kommer igång fort men känns så pinsamt när man inte ens orkar mer än 11 minuter. Fast en av mina äldsta vänner klarade inte ens av 5 minuter så jag är väl lite stolt.Tungan ute

Har missat att du tränar. Vad tränar du för något? Skrattande

DesK
0

Vattengympa 3 gånger i veckan och gym 1-2 gånger i veckan, före eller efter vattengympan. Det har jag berättat om i "Idag har jag…." Flört Sen blir det ju en och annan långprommis med hundarna Glad

/Désirée

[TrevorS]
0

#3. Just det ja, det visste jag ju. Tungan ute Hur kunde jag glömma bort det. Stämmer ju, frågade ju lite om det också. Var nog du som gav mig inspirationen, har nog matats in djupt i mitt inre som drog fram det. Flört

Hundar är perfekt att ha, då tvingas man gå ut även om man inte vill. Glad

Anterrabae
0

Fy va kul med åttiotalsjumpa! eller aerobics.. Flört

Ser fram emot när jag har en kropp och inre balans som klarar att träna. Senast idag fick jag bekräftat det jag kännt länge. Till och med min osteopat sa idag att det inte är läge att tänka tanken än. Måste blir stabilare och mer i balans först. jag har vetat detta, men men vill ju.

När läget infinner sig är det pilates och yoga som gäller. Och prommisar såklart.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
0

yoga tränar man upp sin balans på, chi är mentalt med cirkelrörelse (inget träningspass), inget ansträngande att börja med innan du blir bättre. Skrattande

[TrevorS]
1

tog 4 korta pauser för att dricka vatten. Klarade av hela passet men måste sett klen ut, jisses vilken träningsverk i magen, armar och ben. Oskyldig

Hanna
0

Usch, har inte tränat på två månader pga nacksmärtor som jag inte orkat gå iväg med. Vill inte veta hur det kommer kännas sen… Foten i munnen

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[TrevorS]
0

Flört

Anterrabae
0

Tycker du jobbar på bra TrevorS!

Jo det där med att få med si chi är ju själva poängen. Så tränar man inte bara fysisk styrka och balans utan även psykisk närvaro. Och när chi flödar kan man läka. men det vet jag att du vet SkrattandeFlört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
0

Fick äntligen börja med sjukgymnast gym och vart helt slut. Jag jobbar ändå som servitris Tungan ute Kan bero på att jag varit skadad i flera månader men ändå fy skämmes på oss!

[snall]
1

Aerobics är kul men man känner sig löjlig när man tränar.

Emmyjane
0

Dum fråga kanske men vad äter ni efter ett träningspass?

Man ska ju bygga upp så inte musklerna bryts ner tror jag det är

[TrevorS]
0

Jag kör på med vanlig kost, protein finns ju i det mesta om det var det du tänkte på. Flört

Emmyjane
0

Men om man är på gym ska man typ ta en banan precis efter passet eller?

[TrevorS]
0

Jag brukar äta någon timme innan jag tränar, äter bara när jag känner mig hungrig bara. Jag styrkestränar inte utan det är mest motion och för att orka mer.

[TrevorS]
0

Kanske någon annan som kan svara bättre på din fråga Emmyjane.Glad

[VirreVojj]
0

En banan räcker knappast. Kör på lite nötter eller en proteinflapjack vettja, inte mycket protein i den där bananen.

Emmyjane
0

Vad är en flapjack?

[TrevorS]
0

Flapjack är väl en kaka gjord av endast havre med socker och smör/margarin i som man ringlar massor av sirap på. Dock vanligt att man har vissa nötter i också.

Finns en sorts pannkaka som också kallas för flapjack man gör fast med mer vätska i för att kunna få den så tunn som möjligt som man lägger över varrandra och ringlar något med sötma över, den är då afrikan.

Annars kan man göra glassdrink (med sojamjölk, banan och sojaproteinspulver och lite kakao) det är riktigt gott. Sojaproteinspulver finns oftast i hälsokostaffärer, jag köpte 3 kg för 200 kr. Den är rätt dryg också bara någon/några matskedar men brukar stå på hur mycket man bör ha i.

Emmyjane
0

Tack för förklaring och tips.

Jag undersöker coops gröna avdelning ganska ofta och man hittar alltid något nytt. Frukt sirap hittade jag.

Någon som använder det? smakar det gott? Min pappa har haft bi så vi har altid haft egen honung det känns konstigt att köpa, men frukt sirap skulle jag kunna tänka mig pröva.