Qourn
Skrev till företaget qourn om att jag skulle önska veganska alternativ, troligen hjälper det inte men ändå… Tänkte att fler kanske kunde skriva till dem och önska att det fanns något vegansk bland deras produkter.
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Det finns många klubbar och personer som vill detta och finns på facebook flera sidor samt insamlingar för folk som vill skriva under. Quorn har ju riktat sig mot vegetarianer och inte veganer. Sedan skulle det ändå bli problem då de har flera produkter som har ägg i sig blir ju ändå produkten "kan innehålla spår av" då de tillverkas i samma fabrik som jag förstått det.
Det finns massor av företag som gör veganska alternativ. Quorn är ett av få som inte gör det.
Har ju även dykt upp ett nytt på marknaden som heter "Anamma" man vet ju inte om de öppnar upp och tar fram flera produkter heller.
Quorn har faktiskt lanserat en vegansk burgare på den amerikanska marknaden.
Och Anamma har funnits i många år =)
#2. Framgick inte när jag fick meddelande om Anamma att de produkterna funnits länge på marknaden. Men bra att veta, har dock själv aldrig sett deras veganska tidigare.
Förstått att det inte finns så mycket men grönsaksbiffar är godare än quornbröst eller file vad nu de heter.
Tycker det är jätte dåligt att så många har ägg i sina produkter, varför inte bara öppna upp så att både veganer och vegetarianer kan äta dom
#5 I och med att dom lanserade sin nya veganska burgare i USA så har dom dragit ner på mängden ägg i sina produkter också. Så bli inte förvånad om det en dag i en snar framtid går att hitta massvis med veganska quorn-produkter på ICA ;)
Mailade förresten Quorn igår angående en vegansk produkt i Storbritannien (eftersom jag nyligen flyttat dit) och fick då detta svar:
---------------
Dear Victor
Thank you for contacting us regarding the availability of Quorn products suitable for a Vegan diet.
We’ve also seen the growing demand for Vegan food and are already looking at a Vegan product offer under the Quorn brand. We’re looking at developing products specifically for the UK market, and we’ll be back in touch with an update soon. In the meantime check out our UK website (www.quorn.co.uk) or Facebook page for new product news. Thanks again for getting in touch.
Yours sincerely
Tony Smithson
Consumer Care Advisor
----------------
När den/dessa produkter väl utvecklats borde det inte dröja länge innan de lanserars på övriga europeiska marknaden (antagligen efter en prövotid för att se om / hur mycket produktionen ökar.