Fyllning till kalkon - hjälp!
Behöver tips på fyllning till vegansk kalkon som är naturligt glutenfritt (utan vete) de flesta recept jag hittar är det mycket bröd men borde finnas något annat kui och grönsaker som fungerar bättre tycker man ju.
I min familj har vi många gånger ätit vintersquash i stället för kalkon på Thanksgiving och vid andra tillfällen också.
Efter att ha gröpt ur alla frön har jag haft i en fyllning av hackad lök som jag stekt lätt och sedan blandat i majs, finklippt torkat tomat, finfördelad tofu och sist rört i sojagrädde. Men glöm inte att krydda smeten efter tycke och smak: Persilja, basilika, vitlök eller vad man nu tycker om. Jag har också i salt och peppar.
Sist har jag lagt på locket som jag skurit bort i toppen och stekt alltihop i ugnen tills allt är genomvarmt och squashen är rätt mjuk.
Spännande, jag tänkte göra en tofurkey, men tänkte göra den så lätt som möjligt utan bröd. Men squash, svamp, tomat och liknande kan ju fungera lika bra. 
jag kanske är sent ute.. men äpple, lök och lagerblad är en underbar kombo Lättstekt ellet rått. båda funkar utmärkt som fyllning.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det kan jag tänka mig Ida, ska testa det, har faktiskt inte hunnit göra den än, tänkte försöka på mig den om någon vecka. 
Tycker man att det blir för ltie fyllning kan man alltid dryga ut den med potatis i stället för bröd.
//Ida
Funderat på potatis men kan det inte bli lite tungt?
inte troligt om du har bara en tredjedel potatis, för att vara på den säkra sidan kan man ju fylla med potatisen lättkokt så den inte blir rå.
//Ida
Jo jag tänkte koka dem lite, tycker det blir lite härligare konsistens på dem då så de inte blir råa och ytan för hård.