Plantera gräs? - Hjälp
Nu är det så att jag får olika information från olika personer, den ena säger att man inte kan göra på andra sätt då de vägrar gror medans en annan säger ett annat sätt och att inte det andra fungerar. Vill reda ut det hela! Hur ska jag göra för att det ska bli rätt. Har redan slängt ut fröna på jorden.
- Lägga jord, slänga ut fröna, vattna 1 gång per dag.
- Lägga jord, slänga ut fröna, lägga på jord 1-3 cm ovanför, vattna 1-3 gånger per dag.
- Lägga jrod, slänga ut fröna, platta till jorden, vattna 1 gång per dag.
Nu kör jag på nr.1 då de sa detta i affären. Står inget på påsen och hittar inte mycket på nätet om hur man gör, det man hittar gör mig bara förvirrad då de pratar om mossbekämpningsmedel, starter och skumma saker. Men hur är det, ska de ligga ovanför eller under jord? Jag raffsade även runt lite för att lite skulle hamna under jord, men när det regnat och man vattnat har de flytit upp en hel del.

Tack för svaret, känns lite tryggare, vart lite orolig då de inte börjat gro än, är cirka 10-13 dagar sedan jag planterade och de har inte börjat gro, men detta kan ta lite tid i alla fall.

Står att man kan plantera dessa till hösten och då hinner de inte växa mer än till nästa år, så jag tror inte att det skulle ta skada, så länge de har fuktig jord, är rätt varmt här också.
Men undrar hur lång tid innan de kikar upp bara, vill ha fin gräsmatta nu typ.