Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 2111 ggr
Anterrabae
2

Blev så irriterad igår.

Måste bara berätta om knäppskallen jag träffade på igår. Jag var på en djuraffär i stan och skulle kolla upp lite grejer till Titus. Bla fästinghalsband eftersom vi har mycket borrelia här omkring och hundar är superkänsliga för detta.

Frågade ut ett biträde i butiken  om verksamma ämnen och så, han visste inget. De skulle få in ett halsband med natrumedel i men han kunde inte berätta vilka. Han kunde inte ens berätta märket på halsbandet.

När jag började fråga om intoleranser och sånt så sa han att man kan reagera på allt så det är nog individuellt. Sen la han till "eller ja, allt utom proteiner" Var på jag, som blev sjukt provocerad av hans nonchalanta stil i övrigt och att han inte kunde något om sina produkter vad det verkade frågade, kanske i vassaste laget: Hur menar du nu?

Han svarar då helt nonchigt som om jag var dum i huvudet eller något, att man inte kan vara allergisk mot proteiner eftersom det är de som är kroppens byggstenar. Jag svarade att det kan man väl visst, vi är en hel familj av mjölkproteinallergiker. Han: "det tror jag inte på"!!

Ghaaa!

Jag tog våra grejer och gick, sen var jag arg jättelänge. Hade lust att storma in igen och be honom förklara glutenallergi!!! Och det faktum att det primärt är proteinerna i ALLA livsmedel man reagerar på om man är allergisk. Man kan vara så allergisk mot proteinet att man reagerar på andra beståndsdelar också men det är först proteinerna man reagerar på. Däremot bör man inte kunna reagera på aminosyrorna, när de är fria. Då de är proteinernas byggstenar. *grr*

Insåg dock att det inte skulle varit någon ide.. Ibland önskar jag att jag inte kunde och visste det jag gör. Jag hade blivit mindre arg på dumhet då!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
0

Det låter ju helt klart ganska fånigt att bli så provocerad nu när jag läser det såhär, men jag blev så arg! och han var så oförskämd för övrigt. Blir fortfarande störd och irriterad på karln! Tungan ute

//Ida

DesK
1

Uj uj uj vilken okunnig försäljare du träffade på! Sånt här gör mig alltid lika arg! Skrikandes

/Désirée

Anterrabae
0

Tror även min lättretlighet och lynnighet har visst att göra med PMS Tungan ute

//Ida