Vegan iFokus

Vegan

Etikettklotterplanket
Läst 2335 ggr
[TrevorS]
0

Mår så illa...

Fanns en "breost" fast inte ost utan helt vegetabilisk mjukostaktig med svamp i som jag älskade, åt den i massor för 2 år sedan, sedan har de inte tagit in den i affären på något år, så kom den tillbaka och jag köpte 3 då det var extrapris. Brukar ha den till dip till chips.

När jag hade ätit kände jag att något inte stod rätt till och fick springa på toa och kasta upp (ursäkta uttrycket). När jag tittade på förpackningen såg jag att de ändrat innehållet, det var nu tillsatt grädde och gelatin istället för xanagum och soja. Inte nog med det, de hade tillsatt mjölkprotein i chipsen också utan någon varning att de bytt innehåll. (BBQ) Obestämd

Första gången jag inte tittar på innehållsförteckningen då vi hade lite bråttom i affären då vi skulle iväg.

Anterrabae
0

ghaa!!

Men fy, din stackare! Så har jag också gjort. Och givetvis blir det fel då man tagit genvägen.

Krya på dig massor!!

Kram

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
0

Tackar. Mår bättre nu men känner fortfarande att magen inte är riktigt glad. Men är nog över i morgon. Skrattande

Anterrabae
0

Har du rejuvelac hemma? Eller kanske surkål?

Efter en sån genomkörare så brukar magen vilja ha ett tillskott av tarmbakterier och annat smått och gott.

Yoghurt funkar också.

//Ida

[TrevorS]
1

Absolut! Har alltid surkål hemma. Älskar surkål nästan lika mycket som ärtsoppa. Flört

Kan man faktiskt ta och göra en mindre sallad på eller räcker det att dricka vätskan?

Anterrabae
0

Det räcker utmärkt att dricka spadet. Det är nästan bäst.

Klart att om du vill är det bra att äta kålen också. men just till din mage nu är det spadet du har mest nytta av,

//Ida

[TrevorS]
1

Har druckit lite nu, gillar det men lite för salt för min smak. God till att göra salladstressing på. Skrattande

Anterrabae
0

Jag gör ju min surkål nästan osaltad pga gersonterapin så min makar väldigt lik fil. Drick så mycket du känner att du pallar. och fyll på med nytt vatten i burken så du får mer.

Du kanske känner att du behöer det i några dagar, för att laga det som blev fel i magen.

//Ida

[TrevorS]
1

Ja visst kan den bli som fil, använd några droppar citronsaft i bara för att den inte ska börja mögla eller få den bakterien som förstör och gör surkålen blaskig.