Uppdaterat bloggen - kritik!
Jag har uppdaterat bloggen. veganen.blogspot.se
- Finner du recept-menyn?
- Finner du länkmenyn?
- Vad gillar du "magazin"-funktionen genom att välja hur man vill se recepten?
- Vill du ha tillbaka den gamla designen?
Gamla bloggen:

Har inte fördjupat mig massor än, men rent översiktligt gillar jag den nya bättre än den gamla. Lättare att röra sig och få överskådligt, Även för mig som har specialanpassningar för synskadade.
Tummen upp!! 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag har valt färger för tanke bakom på de som är färgblinda, och lättare att få upp, man har översikt över alla bilderna. Under "magazin" kan man själv välja hur stora man vill ha dem. Sökmotorn fungerar som vanligt, la till en hjälp-meny också. För till höger finns det så man kan välja "Recept" och kategorierna under den samt "Länkar". Ska försöka göra det tydligare, men de som hunnit titta på den hittade kategorierna fort så jag tror den är rätt logisk.
Sedan kan man välja vilket upplägg man vill ha om man har svårt att se bilder eller är synskadade. Därav en tanke att den kunde vara bra också. Men även för att se bra ut och lättare kunna navigera sig på sidan med flera inlägg på första sidan.
Färger och bilder och sånt kan jag eg inte komma med så mycket kommentarer om, men eftersom du valt det med tanke på färgblinda osv så blir det säkert jättebra! Själv har jag högkontrastinställningar, med svart bakgrund och vit text. Så är det överallt. Bilder rationaliseras oftast bort, ända tills jag klickar på dem.
men som jag sa tidigare, det som syns och funkar i min webläsare är toppen! 
//Ida

Sidan är jätte seg tycker jag. Orkade inte längre efter några minuter att det gick så långt att sidan var uppdaterad. Möjligtvis kommer jag att prova igen.
Vänliga hälsningar Stephan
#4. Det var märkligt att det gick så segt, ska titta över, testat på en äldre dator som vanligtvis är seg men gick rätt fort på den, tog dock några sekunder men inte minuter. Vad har du för webläsare och operativsystem (du kan ta det via PM om det är känsligt, tänkte ta och kolla med även blogspot om det kan vara några problem med vissa)
Märkligt, jag upplevde inte sidan som seg alls. Inte värre än mitt nätverk hemma i alla fall 
Stephan, kan du kommit i en flödessvacka?
//Ida
#4. Skulle du komma återkomma till mig vad du har för webläsare (och version), samt operativsystem (om windows vilket servicepack). Har varit i kontakt med dem och de vill ha den informationen, har bett flera titta på den med även äldre generationer av dator.
Annars är deras teori att du kanske inte har rensat webläsarens temp-filer, de rekomenderar att du testar att klicka om du har windows "F5" vilket uppdaterar hemsidan. Den kanske hade kvar gamla filer om du varit inne på sidan tidigare lagrade som tempfiler.

Jag har Firefox 11.0, Windows 7 Home Premium, SP 1, ASUS med Turion RM74 2.2 GHz
Jag rensar alla filar med CCleaner.
Har provat nu igen och det var bättre. Men att ladda bilder har tagit mycket tid. Jag har inställning "Classic"
#8. Mailar och frågar. För det är klart att den inte ska gå segt för någon. 

För mig går det inte segt heller.
Kanske är en jätte dum fårga . men asså dom receptena som är i din blogg, har du kommit på dom själv eller är vissa recept tagna från andra sidor på interent också ?
Jag kan inte så mycket om bloggar men jag tycker att receptena verkar interesanta på din blogg :)
Jag har gjort mazarinen och solrospastejen som är på din sida för värligt länge sedan. Både receptena var goda ^^
#11. Inga recept är kopierade utan är skrivna av mig. De flesta recept har funnits med från familjen och har skrivits om till veganska och anpassats efter eget tycke, andra är kreativitet och laburerat som exempelvis äggen.
Samt korten förutom 4 st då två utav dem är från DesK här och är på våfflor som jag fått rätt till att använda, samma gäller fiskbullar av Anterrabae och auberginne"kött"bullarna som är tagna av en tjej, namnet står på min blogg. Men recepten är mina. 
Ser snyggt ut
Men jag saknar ett register på alla recepten, skulle precis leta upp dina goda kex och det tog en stund att scrolla tills jag hittade dem. För mig laddar sidan snabbt och lätt, jag använder Firefox 11.0.
#11 Det är inte tillåtet att "låna" bilder och recept hur som helst på internet, man måste alltid ha upphovsmannens uttryckliga tillstånd, ifall man vill publicera någon annans material på en hemsida eller blogg. TrevorS är en mycket kreativ och duktig receptmakare
till stor glädje för många människor
och jag känner mig hedrad att han vill låna bilder av mig 
/Désirée
#13. Du har till höger en flik när du går över den kan du välja recept och där ligger den menyn. Funns även under "hjälp"-fliken också hur sidan fungerar. 
Har varit i kontakt med dem och de kan inte finna något problem. Det som skulle vara om det är riktigt segt är om personen har problem med brandvägg, eller antivirusprogram som segar ner webläsaren.
Aha tack den såg ju inte jag - mig vara blindstyre
Kanske skulle den fliken vara lite mer synlig, men som sagt snyggt är din sida 
/Désirée

Det kan också vara uppkopplingen i så fall. Nu är det bättre.
#15. Ingen fara, kanske inte är riktigt logiskt, ska ta en titt på det där.
#16. Mycket möjligt, bra att den fungerar bättre nu.