Tuggummi
Hej!
Hur är det med tuggummi, finns det någon sort man bör undvika och någon sort som man vågar äta? 
Jag vet faktisk inte, ser fram emot svaret. jag äter inte så mycket tuggummi, i stort sätt aldrig så jag har inte ens funderat över det.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det var typ år sen jag åt tuggummi, men min kompis och jag började fundera igår på vad de innehåller. Hoppas någon vet
Finns en lista publicerad här med godis och där finns även tuggummi med. Ska försöka leta reda på den tråden lite senare, måste strax iväg.
Annars kan man göra tuggumi själv också, har fått ett recept från någon i Tyskland.
TrevorS:
Du sitter altlid på så spännande recept. Funderade när jag var liten/yngre (och åt kött) om man kunde göra tuggumi själv och i såna fall hur.
Det skulle jag väldigt vara intressead av det recept. När du har det, posta tuggumireceptet på Vegan i fokus.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Kan inte hitta receptet men det var i alla fall vetemjöl special då den har mest gluten i sig, sedan tillsätta smakarom efter vad man tycker om, eller saft eller citrusfrukt några droppar och resten vatten, så arbetar man det till en smidig massa och kan använda och tugga som tuggummi, så lägger man dem i plastfolie tajt lindat uppdelat i flera delar, håller sig någon vecka i kylen och kan tas ut och ha med sig under dagen också.
Ok, tack TrevorS
Hittade länken till sidan, men inlägget är borta med alla listorna på veganskt godis.
Fick från flera företag jag postade där.
http://vegan.ifokus.se/discussions/4dc72a4ed4ebea6d71004128-lakerol
Beställt nya listor!
TrevorS, har du inte postat något gång (för mycket väldigt längesen om att göra tuggummi på kåda? eller har jag drömt det? Och eftersom du brukar veta allt vart man kan få tag/köpa saker, undrar jag om vet om man kan köpa kåda någonstans. (Det tillhör ju inte allemansrätten att samla in det, om jag förstått saken rätt)
Kåda är jag osäker, men har nog länkat till någon sida tidigare också.
Här är tuggummi och pastiller:
Här har vi godiset också, ska skriva en sida som med viner och läsk med godis, men tar tid att samla ihop finns mer godis än vad man tror.
#12. Vad var det du menade med lägga upp svaret i en ny tråd?

tänkte om hon hittade svaret senare och tråden inte var kvar men insåg precis att det antagligen är från tråden hon får svaret .. (;
#14. Trodde du menade mig, jag har inget dirrekt minne av det men vet att disskution om tuggummi fanns tidigare som jag deltog och bidrog med lite, men tyvärr har några inlägg försvunnit från den perioden, var ungefärligt den tiden som skrev som "läkerol" om vilka som var veganska och inte. (de finns även med i de bifogade filerna föresten).