Veganska sojabiffar?
Har bestämt mig för att bli Vegan på deltid och det betyder ju att jag måste säga farväl till quorn… Men, det finns ju soja! Men de sojabiffar jag har ätit innan har varit ovo-vegetariska, och det går ju inte. Var hittar jag veganska sojabiffar? Finns det på Ica?
Går ju alltid att göra själv genom att riva med en potatis och blanda med sojafärs. Annars finns "veggo" också.
Du kan alltid fråga Ica om de kan ta in. På deras hemsida finns en lista med produktkod, skriv ut eller skriv av och lämna till en ICA, Hemköp eller Willys om de kan ta in. De brukar sällan säga nej.
Hittade föresten ett recept jag hade som grundrecept förr i tiden om den kan vara intressant också.
Ingredienser:
4 dl tinad, fryst sojafärs
1 stor ful lök
1 potatis
1 vitlöksklyfta
1 tsk örtsalt
1 dl vetemjöl eller sojamjöl
Gör så här:
Skala och finhacka löken, riv potatisen fint, blanda ihop resten av ingredienserna och stek tills de blir klara. Blir cirka 6-8 st.
Var hittar man sojafärs utan ägg då? x) Jag antar att du menar gul löl och inte ful lök, eller? Visst kan gul lök även vara en ful lök, men jaja. Det låter väldigt gott i alla fall, ska kanske försöka mig på det! Tack för tipset, men det är tyvärr inte alltid jag har tid att laga eget, då var de färdiga biffarna väldigt bra.
Har för mig ICAs egna sojafärs var vegansk. Ska kolla närmare på det! 
Kan tipsa om ersättningsprodukter den artikeln har en bra grundlista.
Som Sanni säger stämmer det att ICA's egna sojafärs är vegansk, Hälsans kök kan innehålla spår av. I annat fall fungerar det att förvälla torkad sojafärs från veggo, bonaviva, veggi eller liknande.