Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 7836 ggr
[Virvelvindsflickan]
2012-08-12 11:56
0

Bröd.

Hur gör ni med bröd/frallor/bullar? Bakar ni eget?

ps. öppen för recept isåf eller veganska bröd-märken.
(om det finns, vill säga)

[TrevorS]
2012-08-12 12:53
1

Jag skulle vilja påstå att det är svårt att hitta bröd med mejeriprodukter och ägg i. Det är mest att läsa på förpackningarna, det är svårt då många ändrar recepten gradvis och kan göra det flera gånger per år så bör man läsa på förpackningen.Flört

Men så gillar jag dock hemmabakat och bakar en hel del själv (mest vetefritt) men här är 3 recept jag följde innan jag gick över helt till vetefritt.Skrattande

Långpannerutor
Solrosbröd Ljusa Limpor Mörkt bröd (utan filmjölk)

Ananrs finns det flera recept inne här på matbröd.

Anterrabae
2012-08-14 11:22
2

Jag bakar också helst själv, för att det är roligt och terapeutiskt ;) vad gäller bullar och sånt följer jag de klassiska recepten men skippar ägg och byter mjölk och smör mot veggovarianter. Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-08-14 18:58
2

Jag har bakat allt bröd själv i många år, det har mest blivit matbröd och då oftast surdegsbröd. Kaffebröd äter vi ytterst sällan, men ävn det har jag i sånna fall bakat själv. De flesta av mina vanliga matbröd är naturligt veganska, eftersom de bara innehåller mjöl, vatten, surdeg, jäst och salt Glad

/Désirée

Pehpsii
2012-08-16 07:20
4

Jag är dålig på att baka, mest för att jag hatar att bli geggig om händerna (knåda). Sen har jag dåligt med tid.

Ibland blir det dock att jag kör något i min bakmaskin.

Men som Trevor säger så har jag aldrig haft problem att välja bröd i butik, varken paketerat eller nybakt. Det är mer vissa småbagerier som fortfarande penslar med äggblandat vatten och så, men de har å andra sidan stenkoll på vad som är i bröden så man kan alltid få hjälp där med.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/