Vegan iFokus

Vegan

Etiketterrestaurangfik
Läst 5953 ggr
Anterrabae
2

Amazing Thai

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har fått en ny favorit bland Thaibufféer i Göteborg. Det är Amazing Thai i Bäckebol.

De är måna om att göra rätt, och ber man om vegansk mat så lagar de till den speciellt.

Förutom det så är vårrullarna och tofu-sushin vegansk. Jag tycker det är ett ovanligt bra utbud för att vara en ickevegetarisk restaurang.

Så jag tänkte att jag skulle dela med mig av lite bilder, och en trevlig erfarenhet. (med reservation för att det kan bli mycket folk och stressen gör sitt till så tycker jag att det har varit jättetrevligt de gånger jag varit där.)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
1

Öppettider och priser

//Ida

Anterrabae
1

Och maten

översikt

//Ida

Anterrabae
2

Wokade grönsaker och risnudlar

//Ida

Anterrabae
1

och veggovårullar och tofusushi

//Ida

DesK
0

Ser ju jättefint och gott ut! Tungan ute

/Désirée

[VirreVojj]
0

Är du helt hundra på att tofun är vegansk? Skulle köpa sådana tofu-grejer själv när jag skulle göra sushi, men de är ofta kokta i en buljong med fisksås, och jag tvivlar på att de flesta sushiställena gör tofun själv eftersom det tar rätt lång tid (men är lätt och gott!). Värt att fråga om tofun i framtiden. Ofta säger ju sushiställen att misosoppan är vegetarisk också, trots att den mestadels innehåller fisksås.

Anterrabae
1

Ok, jag har aldrig kännt av tofun, vilket jag brukar om det skulle vara något dumt i. Jag blir jättesjuk i diabetesen, blir helt insulinresistent av animalier. Just fisk och skaldjur ger starkast reaktioner. Dessutom kan jag känna av ögonen. Men visst ska jag kolla :) Miso äter jag sällan, men jag har hittat veganskt. Kan berätta att just här trippelkollade hon vi frågade i köket om innehållen i frityrsmeten gällande ägg, hörde runt med alla kockarna för att försäkra oss att vi fiick rätt svar Glad

//Ida