LCHF-dieten.
Någon här som går på LCHF-dieten?
Jag vet egentligen inte mycket om dieten..
Jag har testat i perioder, inte fungerat så bra för mig, men känner några som testat.
Det handlar mest om att få ner på kolhydraterna och öka fetthalten. Sedan för att gå in lite mer på det är det mer "nyttigare fett" som avocado, kallpressad kokos. Finns några recept här även på "Recept LCHF-vegan" där du finner lite recept så får du dig en liten bild om vad det handlar om. 
# 2 Vissa av oss är känsliga för svängande blodsocker- och insulinnivåer. Genom att minska på de största kolhydratkällorna får man ett jämnare blodsocker och då också ett jämnare och bättre mående, både fysiskt och psykiskt. Dessutom så låser höga doser insulin fettdepoerna och ökar inlagringen. Vilket gör att det blir i stort sett omöjligt att gå ner i vikt. Övervikt ger i sin tur insulinresistens som ger höga insulinnivåer i blodet och så är karusellen ett faktum.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag blir lugnare och kan koncentrera mig bättre om jag drar ner på kolhydraterna. Min mage blir på bättre humör dessutom. Därmed inte sagt att jag följer någon slags LCHF-diet, men tänker absolut på att inte äta t.ex. för mycket bröd, samt att jag är noga med att få i mig fett i varje måltid.
Jag! Det funkar hyfsat. Till och från.