hmm...
Oh. Jag blir så förbannad på icke-vetenskapliga utläggningar så jag tappar orken att ens påbörja ett välskrivet svar. Sprid det överom, hoppas någon anna svarar också - kommer att göra det, även om en vet vilken shitstorm det brukar bli med paleofanatiker.
Undrar lite om skelettet inte råkat ut för något under tiden om det nu är så gammalt. Hade en fosil som hade massor av små hål i som inte alls var från ett köttätande djur. 
För mig spelar det ingen roll hur vetenskalig rapporten ovan är. Jag trodde att det var vetenskaplig fastlagt att människan har varit omniover (alltså bland annat ätit kött) sedan vi lärt oss att laga mat över eld. Och atti vi ätit de havslevande ju ännu längre tillbaka än vi ätit landlevande djur och att forskanra tror att det är därförs vår hjärna har utvecklats.
Kanske är det tack vare denna min förfäders diet som jag nu har blivit så smart att jag inser att det är fel att döda andra djur för mitt eget nöjes skull eller låta andra djur det åt mig ( för om jag inte behöver äta för att överleva, vilket vi inte behöver idag Sverige år 2012)
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.