Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 1918 ggr
[TrevorS]
2

Arbi - köpa vart?

Funderar på om man kan köpa Arbi här i Sverige? Har sett när jag bodde i Göteborg, men den tog slut rätt fort. Har ett "fisk-recept" på just det så vore kul att testa. Eller finns det något bra alternativ?

Vargafrost
1

Förlåt, men… Vad är det för något? Obestämd

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[TrevorS]
0

Finns en länk till en bild på dem, har inte riktigt förstått om det är en rot eller frukt, såg dem som hastigast och glömde namnet fort tills idag (4 år senare) då jag kom på att de hette Arbi, tack vare att jag skrev fel till "alltid" på mobilen, kunde inte släppa Arbi och googlade när jag kom hem och såg att det var det jag letade efter.

Den ska tydligen ha en väldigt lik konsistens till fisk.

Vargafrost
0

Jo, jag såg bilden. Försökte googla lite snabbt för att få reda på något mer, men utan större resultat. Påminner ju lite om jordärtskocka, men ändå inte.
Du får skriva en liten recension om du får tag på dom! Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[TrevorS]
0

Absolut, ska jag göra, finns någon mer konstig frukt, jackfruit som har blivit vanlig i stora delar av USA och säljs även i burk där fast här i Sverige slog den inte alls lika hårt, svår att få tag i och kostar runt 60-100 kr för en burk (kostar 5-13 kr (motsvarande dollar)) så den är inte värd att köpa i Sverige.

Åsa S
0

Det ser exakt ut som växten/grönsaken som heter Taro i de flesta asiatiska butiker här i stockholm, är det samma eller nån släkting?