Dags att fylla på skafferiet
Jag är en sån där som oftast tycker att det är SÅ förbaskat tråkigt & jobbigt att handla mat, har verkligen inget tålamod till att leta upp saker jag inte har helt koll på vad det är eller vart det finns.
Men nu jäklar. Nu har vi flyttat klart, jag har blivit varm i kläderna på jobbet och dessutom slipper jag vända på varenda krona när jag ska köpa minsta lilla grej. Nu har jag inga bra undanflykter längre, och när till och med kollegorna påpekar att min mat är tråkig och enformig, då är banne mig dags att inse att jag bör ta tag i det här nu.
För att göra det lite lättare för mig själv har jag beställt hem varor från Gröna Kassen. Tänkte att det underlättar när jag ska "vänja mig", plus att jag får idéer om vad jag kan handla nästa gång jag tvingar mig till affären.
Dessutom sitter jag och taggar till redan nu, med 6 timmar kvar innan jag slutar, för att ta mig förbi Goodstore på vägen hem.
Här ska bunkras upp och det är inte en dag för tidigt.
Har ni tips på lättlagat (för att behålla min motivation får det inte bli för svårt på en gång) så är ni varmt välkomna att bidra med länkar.
Har ni erfarenhet av Gröna Kassen? Dela gärna med er.
Det finns ju massor av trevliga och kul maträtter man kan göra. Jag brukar titta i en gammal kokbok från 80-talet för att hitta inspiration ibland, ändrar om receptet efter smak och tycke, kör dock oftast med ögonmått och smakar alltid av för att få maträtten att få mina smaklökar att dansa. 
Några av mina höjdarrecept finns på min blogg:
Potatislasagne
Kålpudding
Piroger
Spenatsoppa
Svamphamburgare

Mitt tips är att de få dagar du HAR inspiration och tid över, så laga pyssliga grejer i stora volymer och frys in. Har färser och biffar och allt möjligt i frysen för de där dagarna då jag kommer hem och bara är allmänt "MEH" och vill att maten liksom bara ska uppenbara sig.
Då behöver man bara koka ris/potatis/makaroner eller liknande att ha till. Pysseldagarna kan man köra potatisklyftor eller rotfrukter i ugn eller nåt annat skoj till.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/