Smoothies
Hej 
Har ni några favorit smoothies? Har precis investerat i en blender och jag söker nya nyttiga smoothierecept.
Också andra tips på vad man kan göra i en blender. Jag är ju nybörjare
Kanske såser?
Jag brukar köra med havremjölk, banan och lite kakao. Men går ju att variera men har mest i havremjölk och banan som grund för att få fin konsistens sedan kan man ju ha i äpple, kanel också. 
Jag gör en smoothie nästan varje morgon. brukar slänga i lite av varje, banan (bra bas), päron, äpple, jordgubbar, blåbär, kiwi, mango.. lite vad som :) Och krossade linfrön. Och en skväll mjölk på slutet så att den blir lite mer flytande.
Tänkte prova denna någon morgon också, låter i mina öron väääldigt flummig och annorlunda!
http://veganisera.wordpress.com/2012/03/04/barig-och-mild-avokadosmoothie/
Tack för era svar
Ja, man får väl använda sin fantasi lite. Ska bli kul!
Hur är det med gröna smoothies då? Är det bara att blanda lite havregräs och spenat och grönkål kanske? Om man gör en sådan grön smoothie blir det bra med havremjölk som bas eller är det bättre med tex. tomatjos?
# 2 Det är ju verkligen toppenbra till frukosten!
Havremjölk är jättebra som bas! Lite banan, nötsmör och gröna blad och du har en fantastiskt god och näringsrik smoothie. Behövs sötning brukar jag använda dadlar, agave eller lönnsirap. Blåbär + kardemumma + vanilj är en jättegod kombo. Mandelolja ger en fin, rund smak om det är för syrligt.
Vilken bra ide att använda nötsmör!
Ska absolut handla hem de ingredienser ni föreslagit. Låter smaskens!