Vad kan du om fiskar?
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Bra gjort Johanna!. Fiskar är smartare än vad man tror ( och i vissa fall lurats i av samhället) och behandlas värre än vad man tror.
Jag kommer lägga in ett facit här så smånigom.
Jo det är tydligt! Kommer ihåg ett avsnitt av Mythbusters där dom testade en guldfisks minne och det visade sig att dom visst har minne. Fast jag trodde inte att det var "jättebra" så valde därför "sådär". Men en väldigt intressant och informativ Kluring!
Jättebra är en givetivs en värderingar. I ett försök visade sig att guldfiskar ett år efter ett expriment som gjorde för att kolla om guldfiskar har färgseende kom ihåg vilket rör maten kom ifrån. Därför skrev jag jättebra minne. Men om ett års minne är jättebra eller inte är selektivt. Och i USA kan man köpa träningskit till sin guldfisk som man kan göra till hundar och kaniner här i Sverige.
24 rätt ,tror dock lite ord fallit bort lite här o var i frågor och alternativ (:
Alltid Oavsett

Tycker det är så bra att man forskar på fiskar och ser hur mycket de "förstår" om man ska säga så. Med minne och hur fiskodling påverkar dom o.s.v. Hoppas vi får bättre lagar för fiskar SNART!
Kul frågesport. Tog litet tag, men var kul.
#5 ja, tyvärr har lite ord och bokstäver fallit bort. ber om ursäkt för det( man ska inte som morgonmänniska göra quiz sent en kväll när man inte kan siova är väl lärdomen att dra). nu hittar ni dock faktan som quizen bygger på i artikeln de okändandjuren som vi trur att vi känner
29/40. Men då var en del "fel" för att inget rätt svar var markerat. Något för att ord trillat bort, något för att jag slarvläste och några som jag inte kunde ;) Jättebra, och kul Kluring! :D tack för den!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade