Vegan iFokus

Vegan

Etikett: vegankost
Läst 3255 ggr
[elefanta]
0

vad göra av riven kokos?

Igår hittade jag en påse riven kokos som går ut i mitten på december i mitt skafferi. Har någon några bra förslag på vad jag kan göra med dem så är jag tacksam.

Jag brukar använda dem till att "bröa" formar med när jag bakar kaka så de går liksom aldrig åt.

tack på förhand! Glad

[TrevorS]
2

Man kan ha dem i färssåser, jag brukar koka dem i lite vatten i några minuter och sedan steka dem tillsammans med grönsaker. De är även goda i grytor i bröd också för den delen. Hoppas det kan hjälpa dig lite på traven. Annars fungerar det bra att göra kärleksmums också, goda att ha i smeten med och pannkakor.

missemel
1

Steka med grönsaker måste provas ;)

Gör kokostoppar! :) :) google recept ;)

[TrevorS]
0

Kokosbollar/chokladbollar finns ju också, kärleksmums, veggogryta, i paj, cheesecake i degen, i våfflor, i bröd, morotskakasmeten, kokoskaka, currygryta med kokos, "veggoris", när man förväller kokosflingor i någon minut och har till en färsrätt, kokosmuffins.

kelfwing
0

Som tillbehör till veg flygande Jakob ( med kokos som tiilbehör är det egentligen en annan gryta som görs på lite annat sätt, kommer dock inte ihåg namnet.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Namiko
0

Jag fixade till en efterrätt när jag hade kokos över för ett tag sedan. Lägg hallon i en efterrättsskål, blanda naturell soyghurt och honung (eller något annat sött) tills det smakar lagom sött och häll över hallonen. Toppa med kokosflingor som du rostar i en torr stekpanna tills den börjar på färg.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anterrabae
0

Blanda kokosflingorna i kokosmjölk, söta med socker och vanilj. Frys! Rör om någon gång i timmen eller så tills glassen har lagom koncistens, eller kör i glassmaskinen om en sådan finns. En av de godaste glassarna som finns! Man kan variera med rostad kokos, eller bryta smaken med lite lime eller citron, saft eller cezt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[elefanta]
1

Tack för många mumsiga tips! Nu räcker ju inte flingorna till allt jag vill göra!

Anterrabae
0

Men då kan man med gott mod köpa nya, fylla på och veta att man gör åt med dem! Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Silverviol]
1

Jag brukar blanda riven kokos med riven ingefära och sedan blanda med en liten skvätt youghurt och ha som sås till min indiska gryta. Min syster provade att ha lite på sin brownie och hon påstår att det var lika gott till det, haha!